صندلی کارمندی چیست و فرق آن با سایر صندلی های اداری در چه مواردی میباشد؟ احتمالا برای شما هم پیش آمده که وارد یک اداره و یا شرکتی شوید و ببینید که پر از صندلی هایی است که اکثرا با یکدیگر متفاوت هستند. در یک اداره صندلی های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد که هرکدام براساس رتبه و مقام افراد در شرکت متفاوت است و برای افراد مختلف استفاده میشود. به طور مثال نمیتوان از صندلی کارمندی برای مدیر یک شرکت استفاده کرد زیرا جلوه مناسبی ندارد.

صندلی کارمندی همانطور که از نامش پیداست مخصوص کارمندان شرکت است به طور مثال صندلی کارمندی باید مناسب نشستن های طولانی باشد تا کارمندان بتوانند روزانه حداقل 7 ساعت بدون مشکل بر روی آن بنشینند علاوه بر این صندلی کارمندی معمولا طرح ساده تر و قیمت پایین تری دارد تا مدیران بتوانند راحت تر دفتر اداری خود را تجهیز کنند.

در این مقاله قصد داریم به موارد اولیه آشنایی با صندلی کارمندی اشاره کنیم و بررسی کنیم که ویژگی های صندلی کارمندی چیست و در آخر هم فرق آن با سایر صندلی های اداری را مشخص کنیم.

صندلی کارمندی چیست

همانطور که گفته شد صندلی های زیادی در یک اداره مورد استفاده قرار میگیرد. صندلی هایی مانند صندلی مدیریت، صندلی کارشناسی و … . صندلی کارمندی یکی از این صندلی هاست که در هر اداره ای یافت میشود و معمولا به تعداد زیادی وجود دارد که مخصوص کارمندان شرکت میباشد و معمولا توسط کارمندان مورد استفاده قرار میگیرد.

صندلی کارمندی باید دارای خصوصیاتی باشد که آن را برای کارمندان به صندلی مناسبی تبدیل کند. از جمله این خصوصیات میتوان به امکان نشستن های طولانی مدت بدون احساس خستگی و بروز مشکلات سلامتی اشاره کرد که مهم ترین ویژگی صندلی کارمندی است.

در ادامه میخواهیم بیشتر به آشنایی با صندلی کارمندی بپردازیم و خصوصیات آن بررسی کنیم.

ویژگی های منحصر به فرد صندلی کارمندی چیست؟

ویژگی های صندلی کارمندی

به طور کلی صندلی کارمندی را به عنوان کوچک ترین و ساده ترین صندلی اداری میشناسند. یعنی به طور مثال صندلی مدیریت بسیار بزرگتر از صندلی کارمندی است. در ادامه میخواهیم به بررسی ویژگی های صندلی کارمندی بپردازیم.

تفاوت صندلی کارمندی با صندلی های اداری از لحاظ ابعاد

اولین و اصلی ترین خصوصیتی که در پاسخ به سوال ویژگی صندلی کارمندی چیست میتوان داد، کوچک بودن ابعاد صندلی کارمندی میباشد. صندلی کارمندی حتما باید از اندازه های کوچکی برخوردار باشد که دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایل اینکه صندلی کارمندی را معمولا کوچک تهیه میکنند این است که قیمت آن کمتر باشد.

از آنجایی که در یک اداره صندلی کارمندی به تعداد زیاد وجود دارد تعمیر و یا تعویض آن ممکن است هزینه های زیادی برای شرکت داشته باشد به همین دلیل لازم است که قیمت آن کم باشد تا مشکلی ایجاد نکند.

دلیل دیگر اینکه صندلی کارمندی کوچک مناسب تر است این است که امروزه اکثر اداره ها با مشکل کمبود جا مواجه هستند. به همین دلیل مجبور به استفاده از صندلی های کوچک برای کارمندان خود هستند تا افراد بیشتری بتوانند در شرکت مشغول به کار شوند.

صندلی کارمندی راحت و مناسب استفاده های طولانی

معمولا کارمندان شرکت ساعت های طولانی بر روی صندلی مینشنینند و مشغول به کار میشوند. به همین دلیل باید صندلی که از آن استفاده میکنند راحت باشد تا در طول ساعات کاری احساس خستگی نکنند و از بازدهی کارشان کم نشود. از دلایل دیگر اهمیت راحتی صندلی میتوان به بروز مشکلات سلامتی در صورت استفاده از صندلی غیر استاندارد اشاره کرد. اگر کارمندان از صندلی راحت استفاده نکنند در طولانی مدت دچار مشکلات سلامتی میشوند.

حال که میدانیم ویژگی های صندلی کارمندی چیست  میخواهیم با تفاوت آن با سایر صندلی های اداری بپردازیم و ببینیم که تفاوت سایر صندلی های اداری با صندلی کارمندی چیست و چرا استفاده از صندلی کارمندی ضروری است.

تفاوت انواع صندلی اداری با صندلی کارمندی چیست؟

تفاوت صندلی کارمندی با سایر صندلی های اداری

هرکدام از صندلی هایی که در اداره مورد استفاده قرار میگیرد کاربرد خاص خودش را دارد و برای افراد خاصی مناسب است. به طور مثال صندلی مدیریت برای مدیر یک شرکت مناسب است درحالیکه صندلی کنفرانس برای برگزاری جلسات استفاده میشود. در این قسمت قصد داریم ببینیم تفاوت صندلی های اداری با صندلی کارمندی چیست.

مقایسه صندلی مدیریت با صندلی کارمندی 

در ابتدا لازم به ذکر است که به طور کل کاربرد این دو صندلی متفاوت است و نمیتوان از آنها به جای یکدیگر استفاده کرد. صندلی مدیریت دارای ویژگی های خاصی است که آن را برای مدیر مناسب میکند. ویژگی هایی همچون ابعاد بزرگتر، ارگونومیک بودن و … صندلی مدیریت را به صندلی خاص تبدیل کرده است که اکثر ویژگی های آن در صندلی کارمندی موجود نیست.

اگر بخواهیم از صندلی مدیریت به جای صندلی کارمندی استفاده کنیم به مشکلات زیادی برمیخوریم. اولین مشکل این است که باید هزینه زیادی برای تهیه صندلی مدیریت و یا حتی تعمیر و تعویض آن انجام دهیم که اصلا صرف اقتصادی ندارد. همچنین صندلی مدیریت بسیار بزرگتر است و اگر بخواهیم برای کارمندان نیز از صندلی مدیریت استفاده کنیم بدون شک به مشکل کمبود جا برای کار کردن مواجه میشویم.

تفاوت های اصلی صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی

میتوان گفت صندلی کارشناسی یک مدل از صندلی کارمندی بالاتر است و صندلی بهتری نسبت به صندلی کارمندی است. تفاوت این دو صندلی نیز همانند تفاوت صندلی مدیریت با کارمندی است. به طور کلی دارای ابعاد بزرگتر، قیمت بیشتر و همچنین ویژگی های کمی بیشتری است.

اگر تمایل دارید درباره تفاوت صندلی کارشناسی و کارمندی بیشتر مطالعه کنید پیشنهاد میکنم مقاله ما در این باره را مطالعه فرمایید. برای مطالعه این مقاله بر روی تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی چیست کلیک کنید.

چرا باید از صندلی کارمندی نیز استفاده کنیم؟

صندلی کارمندی مناسب

اکنون که آشنایی کافی با صندلی کارمندی دارید و تفاوت آن را با سایر صندلی های اداری مطالعه کردید وقت آن است که ببینیم اهمیت استفاده از صندلی کارمندی چیست و چرا استفاده از آن در هر شرکتی ضروری میباشد.

هر صندلی اداری کاربرد خاص خودش را دارد و نمیتوان برای آن جایگزینی در حد خودش پیدا کرد. صندلی کارمندی نیز به همین صورت است و همانطور که مطالعه کردید اگر بخواهیم از سایر صندلی ها به جای آن استفاده کنیم، مشکلات زیادی رخ خواهد داد. 

در آخر میتوان گفت شاید صندلی های کارمندی در حد صندلی مدیریت بزرگ نباشند و یا در حد صندلی کارشناسی راحت نباشند اما نمیتوانیم نیاز خود را به این صندلی ها انکار کنیم. ما همواره به صندلی های کارمندی برای کارمندان خود احتیاج داریم زیرا صندلی های راحتی هستند، هم کوچک هستند و هم بسیار ارزان قیمت تر از صندلی های اداری دیگر هستند. 

صندلی کارمندی را از کجا تهیه کنیم؟

احتمالا بعد از خواندن مقاله آشنایی با صندلی کارمندی و فرق آن با سایر صندلی های اداری به این فکر میکنید که بهترین فروشگاه برای خرید صندلی کارمندی چیست؟ فروشگاه فضاسیستم با ارائه بهترین صندلی کارمندی ها با کمترین قیمت بهترین فروشگاه برای خرید صندلی کارمندی میباشد. همچنین ما در فضاسیستم با اطمینان کامل به کیفیت محصولات خود کلیه صندلی کارمندی های خود را همراه با گارانتی عرضه میکند تا شما با خیالی آسوده به خرید خود بپردازید.

جهت مشاهده صندلی کارمندی های ما بر روی صندلی کارمندی کلیک کنید.