تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی چیست؟ اگر تا به حال به دنبال خرید صندلی برای اداره خود بوده اید احتمالا اسم های مختلفی همچون صندلی کارشناسی، صندلی مدیریت، صندلی کارمندی و … شنیده اید. هرکدام از این صندلی ها کاربردهای متفاوتی دارند و اشخاص مختلفی با توجه به رتبه و مقامی که در شرکت دارند از آنها استفاده میکنند. به طور مثال صندلی مدیریت مربوط به مدیر و صندلی کارمندی مخصوص کارمندان شرکت است.

تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی در این است که صندلی مدیریت برای مدیران و صندلی کارشناسی برای معاونان است، صندلی مدیریت ابعاد بزرگتری دارد که یعنی ارتفاع پشتی صندلی وطول و عرض بزرگتری دارد علاوه بر این معمولا صندلی های مدیریت به خطر بزرگی راحت تر از صندلی کارشناسی ولی در کل فرق آن چنانی را ندارندو

صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی چیست

صندلی مدیریت همانطور که از نامش پیداست صندلی مخصوص مدیر میباشد. صندلی مدیریت یکی از خاص ترین و راحت ترین صندلی های اداری است که میتوانید تهیه کنید. اما در عین حال صندلی مدیریت گران ترین صندلی اداری است. دلیل این بیشتر بودن قیمت را میتوان در خصوصیات برتر صندلی مدیریت دانست.

به طور مثال در ساخت صندلی مدیریت اصول ارگونومی رعایت میشود که سبب میشود که صندلی براینشستن های طولانی مدت بسیار مناسب تر باشد و در صورت نشستن طولانی بر روی صندلی هم احساس خستگی کمتری بکنید و هم دچار مشکلات سلامتی در دراز مدت نشوید.

از خصوصیات دیگر صندلی مدیریت میتوان به ابعاد بزرگتر، وجود پشت سری، کیفیت بالاتر و … اشاره کرد که در ادامه به تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی بیشتر میپردازیم و این موارد بیشتر شفاف میشوند. جهت مطالعه بیشتر راجع به صندلی مدیریت بر روی صندلی مدیریت چیست کلیک کنید.

صندلی کارشناسی و فرق آن با صندلی مدیریت در چه مواردی است؟

تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی

میتوان گفت صندلی کارشناسی بعد از صندلی مدیریت راحت ترین صندلی اداری است که میتوان تهیه کرد. صندلی کارشناسی معمولا برای کارشناسان یک شرکت مورد استفاده قرار میگیرد و خصوصیاتی دارد که آن را برای کارشناسان به صندلی ای مناسب تبدیل میکند.

به طور مثال صندلی کارشناسی دارای ابعاد کوچک تری نسبت به صندلی مدیریت است که همین ویژگی آن را به صندلی ایده آل برای کارشناسان تبدیل میکند زیرا امروزه در فضای اداره ها معمولا کمبود جا از بسیاری از مسائل جلوگیری میکند و مانع بسیار بزرگی برای شرکت ها است.

در قسمت بعد میخواهیم به تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی اشاره کنیم و مواردی که این دو صندلی باهم متفاوت هستند را بررسی کنیم.

تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی

کاربرد صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی

اگر بخواهیم به تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی اشاره کنیم موارد بسیار زیادی وجود دارد که میتوان آنها را بیان کرد در اینجا قصد داریم به مهم ترین موارد آن بپردازیم.

کاربرد های متفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی

اگر بخواهیم فقط یک مورد تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی را بیان کنیم باید به کاربرد متفاوت این دو صندلی اشاره کنیم. صندلی مدیریت مناسب مدیر شرکت است و فقط برای او مورد استفاده قرار میگیرد درحالیکه صندلی کارشناسی مناسب کارشناسان شرکت و اداره است و معمولا فقط برای کارشناسان صندلی کارشناسی تهیه میشود.

آیا صندلی مدیریت راحت تر است؟

دو عامل مهمی که هنگام خرید صندلی به آن توجه میشود راحتی و زیبایی صندلی است و یک تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی مسئله راحت بودن صندلی است. در ساخت صندلی های مدیریتی اکثرا از فوم بیشتری استفاده میشود که باعث میشود افراد بر روی آن احساس راحتی بیشتری کنند.

از موارد دیگری که باعث راحتی بیشتر صندلی مدیریت نسبت به صندلی کارشناسی میشود وجود پشت سری برای استراحت دادن به سر و گردن در صندلی مدیریت است. همچنین در ساخت صندلی های مدیریت از مکانیزم های بهتر و راحت تری استفاده میشود که تنظیم زاویه صندلی را راحت تر و بی صدا تر میکند.

تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی از لحاظ ابعاد

دیگر تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی ابعاد آن است. همانطور که گفته شد در صندلی مدیریت برای راحتی بیشتر از فوم بیشتری استفاده میشود. همین مورد باعث افزایش ابعاد صندلی مدیریت میشود و آن را به صندلی بزرگتری نسبت به صندلی کارشناسی تبدیل میکند. ابعاد بزرگتر مزایا و معایب خودش را دارد که از مزایای آن میتوان به راحتی بیشتر اشاره کرد درحالیکه بزرگ بودن ابعاد صندلی باعث میشود که نتوان از آن در همه اتاق ها استفاده کرد.

کیفیت بالاتر صندلی مدیریت

صندلی مدیریت با کیفیت ترین صندلی اداری است که در شرکت ها استفاده میشود. تصور کنید وارد شرکتی میشوید و میبینید که مدیر شرکت بر روی صندلی خراب نشسته است. صندلی مدیریت به دلیل اینکه برای مدیر شرکت استفاده میشود و نباید دچار نواقص ظاهری باشد، دارای بالاترین کیفیت ممکن است تا از همچین مشکلاتی جلوگیری شود. 

کدامیک از صندلی های مدیریت و کارشناسی را تهیه کنیم ؟

صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی با کیفیت

هرکدام از صندلی های مدیریت و کارشناسی ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند. ویژگی هایی که آن ها را به صندلی های متفاوتی از یکدیگر تبدیل کرده است.  صندلی مدیریت صندلی ای با ظاهر شیک تر، کیفیت بالاتر و همچنین راحتی بیشتر است. درحالیکه صندلی کارشناسی صندلی ای ساده تر، کوچک تر و بعضا کارآمدتر به شمار می‌آید.

شما که در حال مطالعه مقاله تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی هستید احتمالا به دنبال خرید یکی از این دو صندلی میباشید ولی نمیدانید که کدامیک پاسخگوی نیازهای شما است. در جواب به شما باید گفت که اگر به دنبال یک صندلی شیک برای اتاق مدیریت خود هستید، صندلی مدیریت همان چیزی است که میخواهید. اما اگر به دنبال صندلی برای کارشناسان خود هستید باید صندلی کارشناسی تهیه کنید.

نتیجه گیری از مقاله تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی

در این مقاله به طور مفصل به تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی پرداختیم و خصوصیت ها و ویژگی های صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی را بررسی کردیم و در آخر آنها را با یکدیگر مقایسه کردیم.

در آخر به طور خلاصه میخواهیم بگوییم که خرید هر دو این صندلی ها برای شرکت ضروری است و با توجه به تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی باید از هرکدام به جای خود استفاده کرد. 

جهت مشاهده صندلی های مدیریت ما بر روی صندلی مدیریت و جهت مشاهده صندلی کارشناسی های ما بر روی صندلی کارشناسی کلیک کنید.