تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارمندی چیست؟ ممکن است تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که با وارد شدن به یک شرکت و یا اداره ای مشاهده کرده باشید که افراد مختلف از صندلی های مختلفی استفاده میکنند که ظاهرشان با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارد. به طور کلی در یک اداره صندلی های اداری مختلفی اعم از صندلی مدیریت، صندلی کارشناسی، صندلی کارمندی، صندلی کنفرانس و … استفاده میشود.

تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارمندی در این است که صندلی مدیریت بزرگتر و طراحی مدیریتی و زیباتری دارد و به خاطر همین بزرگی راحت تر است ولی صندلی کارمندی کوچکتر و ساده تر است که صندلی مدیریت برای مدیران و صندلی کارمندی برای کارمندان و پرسنل استفاده میشود.

در این مقاله قصد داریم به تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارمندی بپردازیم اما در ابتدا باید به خصوصیات و ویژگی های هرکدام از این صندلی ها اشاره کنیم تا بتوانیم بهتر فرق صندلی کارمندی و صندلی مدیریت را متوجه شویم.

صندلی مدیریت مشکی طرح دار شیک

صندلی مدیریت یکی از صندلی های اداری است که همانطور که از نامش پیداست مخصوص مدیر یک شرکت است. صندلی مدیریت یکی از بهترین و راحت ترین صندلی اداری هایی است که مورد استفاده قرار میگیرد و علت این امر را میتوان در استفاده مدیریت از آن دانست. برای درک بهتر تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارمندی، بهتر است در ابتدا با ویژگی های صندلی مدیریت آشنا شویم.

صندلی مدیریت ابعاد بزرگی دارد.

یکی از بهترین صندلی ترین ویژگی های صندلی مدیریت، ابعاد بزرگ آن نسبت به سایر صندلی های اداری است. یکی از دلایلی که صندلی مدیریت دارای ابعاد بزرگی است را میتوان در باشکوه تر شدن آن دانست. وقتی صندلی بزرگ تر باشد توجه افراد را بیشتر به خود جلب میکند و این ویژگی برای صندلی ای که مخصوص مدیر شرکت است ویژگی بسیار مهمی به شمار می‌آید.

همچنین وقتی ابعاد صندلی بزرگ تر باشد یعنی در ساخت آن از فوم بیشتری استفاده شده است. استفاده از فوم بیشتر معمولا سبب میشود که صندلی بسیار راحت تر باشد و افراد با نشستن بر روی آن احساس راحتی بسیار بیشتری داشته باشند.

صندلی مدیریت بسیار راحت است.

یک تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارمندی و سایر صندلی های اداری، راحتی بسیار بیشتر صندلی مدیریت است. در ساخت صندلی مدیریت به نکاتی توجه میشود که در سایر صندلی های اداری به دلایل مختلف به آن توجه نمیشود. از جمله این موارد میتوان به وجود پشت سری، مکانیزم بهتر، دوران راحت تر، جک تنظیم ارتفاع و زاویه و … اشاره کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره صندلی مدیریت و ویژگی های آن پیشنهاد میکنیم با کلیک بر روی صندلی مدیریت چیست مقاله ما در این باره را مطالعه نمایید.

صندلی کارمندی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

صندلی کارمندی ساده مشکی ارزان

صندلی کارمندی نقطه مقابل صندلی مدیریت است. در واقع صندلی کارمندی را میتوان به عنوان ساده ترین صندلی اداری در نظر گرفت.صندلی های کارمندی معمولا برای کارمندان شرکت مورد استفاده قرار میگیرد و به گونه ای ساخته شده است که برای کارمندان صندلی بسیار مناسبی به شمار می‌آید.

صندلی کارمندی صندلی بسیار ساده ای است.

اصلی ترین فرق صندلی کارمندی و صندلی مدیریت و سایر صندلی های اداری، ساده بودن صندلی کارمندی میباشد. معمولا صندلی کارمندی را به دلایل مختلفی از جمله ارزان تر قیمت آن، ساده تر از سایر صندلی های اداری تهیه میکنند. به طور مثال در صندلی کارمندی برخلاف دیگر صندلی ها معمولا جک تنظیم زاویه نشستن وجود ندارد و از پشتی قابل ارتجاع به جای آن استفاده میشود. 

صندلی کارمندی ارزان است.

در یک اداره بیشترین وسیله ای که مورد استفاده قرار میگیرد صندلی کارمندی است. به همین دلیل معمولا صندلی کارمندی را طوری طراحی میکنند که قیمت کمی داشته باشند تا با خرید تعداد زیاد آن هزینه کمتری پرداخت کنیم. همچنین هنگامی که قیمت آن کم باشد هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز به مراتب کمتر میباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره صندلی کارمندی و ویژگی های آن و فرق آن با سایر صندلی های اداری پیشنهاد میکنیم با کلیک بر روی صندلی کارمندی چیست مقاله ما در این باره را مطالعه نمایید.

تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارمندی

فرق صندلی کارمندی و صندلی مدیریت

تا به اینجا با صندلی کارمندی و صندلی مدیریت آشنا شدیم و برخی از ویژگی ها و خصوصیت های منحصر به فرد هر دو صندلی را بررسی کردیم. اکنون میخواهیم به تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارمندی بپردازیم. چه مواردی سبب میشود که ما صندلی ها را به دو دسته صندلی مدیریت و صندلی کارمندی تقسیم کنیم؟

صندلی کارمندی ساده تر از صندلی مدیریت است

صندلی مدیریت و صندلی کارمندی را میتوان نقطه مقابل همدیگر در دسته صندلی های اداری دانست. از طرفی صندلی مدیریت بیشترین امکانات را برای راحتی بیشتر فراهم کرده است و از طرفی دیگر صندلی کارمندی بنا به دلایلی دارای حداقل امکانات برای راحتی صندلی است. از این رو اصلی ترین تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارمندی را میتوان در راحتی آنها دانست.

آیا ابعاد صندلی مدیریت بزرگتر است؟

همانطور که گفته شد یکی از ویژگی های صندلی مدیریت ابعاد بزرگ آن است. صندلی مدیریت ابعاد بسیار بزرگتری نسبت به صندلی کارمندی دارد. شما قطعا نمیتوانید برای همه کارمندان خود صندلی به بزرگی صندلی مدیریت تهیه کنید به همین دلیل صندلی کارمندی مناسب ترین گزینه برای کارمندان و پشتیبانان شرکت شما میباشد.

صندلی مدیریت مزیت های بیشتری نسبت به صندلی کارمندی دارد.

صندلی مدیریت دارای امکانات بسیار زیادی برای راحتی بیشتر است. وجود پشت سری، دسته های راحت تر، مکانیزم بهتر برای دوران راحت تری پشتی و کفی صندلی، جک تنظیم ارتفاع و زاویه، نشیمنگاه راحت تر و … امکاناتی است که صندلی مدیریت را از سایر صندلی های اداری متمایز میکند.

آیا صندلی مدیریت گرانتر از صندلی کارمندی است؟

یک تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارمندی قیمت بسیار بیشتر صندلی مدیریت است. همانطور که گفته شد صندلی مدیریت امکانات بسیار بیشتری نسبت به صندلی کارمندی دارد و همین امکانات بیشتر سبب افزایش قیمت آن نیز میشود. یکی از دلایلی که صندلی کارمندی و صندلی مدیریت دو دسته جداگانه از صندلی های اداری به حساب می‌آیند همین تفاوت قیمت آن ها ست.

صندلی مدیریت یا صندلی کارمندی، کدامیک را تهیه کنیم؟

تفاوت کاربرد صندلی مدیریت و صندلی کارمندی

در بالا به تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارمندی اشاره کردیم. اکنون ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که کدامیک از این صندلی ها را بهتر است تهیه کنید. در جواب این پرسش باید گفت با توجه به تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارمندی هرکدام از آنها کاربرد خودشان را دارند و در جای خود استفاده میشوند.

اگر به دنبال تهیه یک صندلی برای شخصی با رتبه و مقامی بالا هستید، به طوریکه فرد هنگام نشستن بر روی آن جلوه و شکوهی درخور یک مدیر یا رئیس داشته باشد باید حتما صندلی مدیریت تهیه کنید. در مقابل آن اگر به دنبال تهیه صندلی برای کارمندان و یا پشتیبانان شرکت خود هستید باید به دنبال تهیه صندلی ای ارزان قیمت‌تر مانند صندلی کارمندی باشید. 

صندلی مدیریت و صندلی کارمندی را از کجا تهیه کنیم؟

احتمالا شما که به دنبال تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارمندی بودید پس از مطالعه از این مقاله برایتان سوال پیش آمده باشد که این صندلی ها را از کجا تهیه کنید. تهیه صندلی های اداری مانند صندلی مدیریت و صندلی کارمندی بسیار اهمیت دارد زیرا اگر در خرید آن دقت کافی نکنیم، ممکن است کیفیت و یا ظاهر صندلی باب میل ما نباشد.

فضاسیستم با استفاده از بهترین متریال ها در ساخت صندلی های خود، کیفیت کلیه صندلی مدیریت و صندلی کارمندی های خود را تضمین میکند و آن را همراه با گارانتی عرضه میکند. جهت مشاهده صندلی های مدیریت ما بر روی صندلی مدیریت و جهت مشاهده صندلی های کارمندی ما بر روی صندلی کارمندی کلیک کنید.