صندلی اداری ارگونومی چیست؟ نشستن طولانی مدت بر روی صندلی میتواند باعث آسیب های جسمانی برای افراد شود مخصوصا اگر صندلی غیر اصولی ساخته شده باشد. امروزه در اداره ها و شرکت ها، افراد زمان طولانی را با نشستن بر روی صندلی مشغول به کار کردن میشوند و اگر از صندلی مناسبی استفاده نکنند خیلی زود دچار مشکلات سلامتی میشوند.

به همین منظور صندلی استفاده از صندلی اداری ارگونومی میتواند کمک زیادی به تامین سلامت افراد به ویژه کارمندان شود. در ادامه میخواهیم بررسی کنیم که صندلی اداری ارگونومی چیست و به چه صندلی گفته میشود.

صندلی اداری ارگونومی به چه معنی است

صندلی اداری ارگونومی به صندلی گفته میشود که دارای نشان استاندارد و وزارت بهداشت باشد همچنین به گونه طراحی شود که تمامی بدن ها بر هر سبکی چه بلند چه قد کوتاه، چه سبک و چه سنگین تمامی قسمت های بدن آن ها را بگرید و رها نکند تا فشاری به بدن وارد نگردد همچنین باید صاف و تراز باشد تا بر روی استخوان ها مثل ستون فقرات آسیب نرساند

در ادامه به بررسی خصوصیات صندلی اداری ارگونومی میپردازیم و بررسی میکنیم که ویژگی های صندلی اداری ارگونومی چیست و چرا باید از آن در اداره استفاده کنیم.

ویژگی های صندلی اداری ارگونومی چیست؟

ویژگی های صندلی اداری ارگونومی چیست

در ساخت صندلی اداری ارگونومی اصول زیادی باید رعایت شود تا صندلی به ویژگی هایی دست یابد که باعث ارگونومی شدن آن شود. خصوصیاتی همچون استفاده از مکانیزم مناسب، وجود پشت سری و همچنین توجه به مواردی همچون گودی کمر و ستون فقرات در صندلی اداری ارگونومی ضروری است.

ارتفاع مناسب صندلی چقدر است؟

توجه به ارتفاع صندلی یکی از اصلی ترین اصولی است که باید در هنگام تهیه صندلی اداری به آن توجه نمود. معمولا ارتفاع صندلی های اداری ارگونومی تا ناحیه نشیمنگاه آن 46-54 سانتی متر است که به دلیل وجود جک اندازه آن متغیر میتواند باشد.

استفاده از جک برای تنظیم ارتفاع صندلی به ارگونومی بودن آن بسیار کمک کرده و افراد با استفاده از آن میتوانند ارتفاع صندلی را متناسب با قد خود تنظیم کنند تا در هنگام نشستن زانواایشان آسیبی نبیند.

دسته های قابل تنظیم در صندلی اداری ارگونومی

وجود دسته هایی که قابلیت تنظیم ارتفاع را در صندلی ارگونومی داشته باشد یکی از مهم ترین اصولی است که باید رعایت شود. افراد به هنگام استراحت باید بتوانندد دستان خود را بر روی دسته های صندلی قرار دهند به طوری که نه آنقدر بالا و آنقدر پایین باشد که افراد احساس راحتی نکنند.

وجود طول و عرض مناسب در صندلی اداری ارگونومی

اگر بخواهیم بگوییم که مهم ترین عامل در صندلی اداری ارگونومی چیست باید به طول و عرض و عمق آن اشاره کنیم. طول و عرض صندلی اداری ارگونومی باید به اندازه ای باشد که افراد بتوانند با راحتی بر روی آن بنشینند و هنگام نشستن نه خیلی عقب باشند که زانوهایشان به کفی صندلی بچسبد و نه آنقدر جلو باشند که وزن آن ها به سمت بیرون صندلی باشد.

قابلیت تنظیم زاویه در صندلی اداری ارگونومی

در جواب به ویژگی های صندلی اداری ارگونومی چیست باید گفت که یکی از اصلی ترین مواردی که در صندلی اداری ارگونومی باید رعایت شود قابلیت تنظیم زاویه است. بسیاری از افراد به هنگام استراحت بر روی صندلی تمایل دارند پشتی آن را کمی به سمت عقب ببرند تا راحت تر باشند. از این رو وجود مکانیزم های مناسب برای تنظیم زاویه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وجود پشت سری و گودی کمر در صندلی اداری ارگونومی

در صندلی های اداری ارگونومی قسمتی وجود دارد که افراد میتوانند با قرار دادن سر خود بر روی آن، در پایان روز دچار گردن درد نشوند و احساس خستگی در این ناحیه نداشته باشند. همچنین تکیه گاه آن نیز باید به صورتی باشد که گودی کمر را در بر بگیرد. این ویژگیث سبب میشود که حالت ستون فقرات حفظ شود و آسیبی به آن وارد نشود.

اهمیت استفاده از صندلی اداری ارگونومی چیست؟

اهمیت استفاده از صندلی ارگونومی

حال که میدانیم ویژگی های صندلی اداری ارگونومی چیست و چه مواردی باید رعایت شود تا به یک صندلی، صندلی ارگونومیک بگویند وقت آن است که بررسی کنیم که چرا باید از صندلی های اداری ارگونومی استفاده کنیم و اهمیت استفاده از صندلی اداری ارگونومی چیست.

مهم ترین و اصلی ترین دلیل استفاده از اینگونه صندلی ها حفظ سلامت جسمانی کارکنان و یا خودمان است. استفاده طولانی مدت از صندلی میتواند افراد را به آسیب های جسمانی فراوانی دچار کند.

یکی دیگر از مواردی که میتوان از اهمیت استفاده از صندلی اداری ارگونومی نام برد، افزایش بازدهی افراد به هنگام استفاده از یکم صندلی راحت است. استفاده از صندلی راحت باعث کاهش خستگی و در نتیجه افزایش بازدهی افراد میشود.

صندلی اداری ارگونومی را از کجا بخریم؟

پس از مطالعه مقاله “صندلی اداری ارگونومی چیست” شما متوجه شدید ویژگی های صندلی اداری ارگونومی چیست و استفاده از آن چه اهمیتی دارد. حالا شاید به این فکر کنید که بهترین فروشگاه برای خرید صندلی اداری ارگونومی چیست؟

فضاسیستم کلیه صندلی اداری های خود را با توجه به اصول ارگونومی بودن صندلی میسازد و همراه با گارانتی عرضه میکند. جهت مشاهده صندلی اداری ارگونومی فضاسیستم بر روی صندلی اداری کلیک کنید.