تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی چیست؟ در هر شرکت و اداره ای صندلی های اداری مختلفی استفاده می شود. از انواع صندلی های اداری میتوان به صندلی مدیریت، صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی اشاره کرد. این صندلی ها با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی دارند و هرکدام از آنها در جایگاه خاصی به کار میروند و مناسب رتبه و مقام خاصی در شرکت هستند.

اگر تمایل به کسب اطلاعاتی راجع به صندلی های اداری دارید میتوانید مقاله ما در این باره را با کلیک بر روی انواع صندلی اداری چیست و تفاوت آن ها با یکدیگر مشاهده کنید.

صندلی کارمندی و کارشناسی

تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی در وحله اول در ابعاد است که صندلی کارشناسی ابعاد بزرگی تری را دارد و معمولا صندلی کارمندی ساده تر است، گاهی تفاوت صندلی کارشناسی و کارمندی در مکانیزم هم دیده میشود که مکانیزم صندلی کارشناسی کمی امکانات بیشتری نسبت به صندلی کارمندی دارد و از لحاط وزن هم صندلی کارشناسی بیشتر است.

در این مقاله قصد داریم به موارد اصلی تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی بپردازیم. اما در ابتدا لازم است بدانیم صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی هرکدام چیست و کجا استفاده می شود؟

صندلی کارشناسی چیست و خصوصیات آن

صندلی کارشناسی همانطور که از نام آن پیداست صندلی مخصوص کارشناسان یک شرکت است. این صندلی کمی از صندلی های مدیریت کوچک تر است و ویژگی ها و خصوصیات مثبت صندلی مدیریت را تا حد زیادی دارد. اما قطعا صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی نیز تفاوت زیادی دارد.

به طور کلی میتوان گفت صندلی کارشناسی صندلی ای است که نه خصوصیات صندلی مدیریتی را به صورت کامل دارد و نه مانند صندلی کارمندی است. صندلی کارشناسی صندلی ای از تمام لحاظ صندلی ای مابین صندلی کارمندی و صندلی مدیریت است و برای کارشناسان و حسابداران استفاده میشود.

‎صندلی کارمندی چیست و ویژگی های آن

صندلی کارمندی صندلی مخصوص کارمندان اداره میباشد. معمولا در شرکت ها به ازای هر کارمند یک صندلی کارمندی تهیه میشود و به همین دلیل تعداد زیادی از این صندلی ها در شرکت ها پیدا میشود. زیاد بودن تعداد صندلی های کارمندی موجود در شرکت مدیران را وادار به خرید صندلی های کارمندی ارزان قیمت میکند. از این رو قیمت صندلی کارمندی بسیار پایین تر از سایر صندلی های اداری است.

برای ارزان تر شدن صندلی کارمندی، ظاهر صندلی باید بسیار ساده باشد و جزئیات ظاهری زیادی در آن وجود نداشته باشد تا قیمت آن بالا نرود.علاوه بر آن ویژگی ها و خصوصیات زیادی هم برخوردار نیستند تا افراد بتوانند به راحتی آن را تهیه کنند.

حال که درباره صندلی کارمندی و صندلی کارشناسی اطلاعاتی داریم میتوانیم به تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی بپردازیم و تفاوت های آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه به موضوع می پردازیم.

تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی در چه مواردی می باشد؟

صندلی کارشناسی و کارمندی

هریک از صندلی های کارمندی و کارشناسی کاربرد خودشان را دارند و در جایگاه خود مفید هستند و به کار می‌آیند. یعنی بهتر است از هرکدام از صندلی های کارشناسی و کارمندی در جای خود استفاده کنیم تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.با این تفاسیر اصلی ترین تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی را میتوان در کاربرد آن دانست.

به جز کاربرد صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی، این دو صندلی تفاوت های دیگری نیز دارند که اکنون میخواهیم به چند مورد دیگر از تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی اشاره کنیم.

صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی

اگر بخواهیم فقط به یک مورد از تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی را بگوییم باید به اندازه این دو صندلی را اشاره کنیم. صندلی کارشناسی به مراتب از صندلی کارمندی بزرگتر است. اگر یک صندلی کارشناسی و یک صندلی کارمندی را کنار هم بگذاریم این تفاوت اندازه به راحتی به چشم می‌آید.

تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی از لحاظ ویژگی

صندلی کارشناسی ویژگی های بسیار بیشتری نسبت به صندلی کارمندی دارد. به طور مثال بسیاری از صندلی های کارمندی جک تنظیم زاویه ندارند و برای تنظیم زاویه پشتی آن سطح پشتی کمی قابلیت عقب رفتن دارد. اما تقریبا تمام صندلی های کارشناسی از این ویژگی یعنی تنظیم زاویه با جک بهره مند هستند.

آیا صندلی کارشناسی راحت تر از صندلی کارمندی است؟

یک مورد دیگر از تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی راحتی این دو صندلی است. صندلی کارشناسی به دلیل اینکه ویژگی های بسیار بیشتری نسبت به صندلی کارمندی دارد صندلی بسیار راحت تری به شمار میرود و افراد هنگام کار بر روی آن کمتر احساس خستگی میکنند.

تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی از لحاظ قیمت

دیگر تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی قیمت آن است. همانطور که گفته شد صندلی کارشناسی هم راحت تر از صندلی کارمندی است و هم ویژگی های بیشتری دارد. اما این راحتی و ویژگی های بیشتر بدون هزینه نیست و برای خرید صندلی کارشناسی باید هزینه ای بیشتر پرداخت کنید

تفاوت صندلی کارمندی با صندلی کارشناسی

کدامیک از صندلی های کارشناسی و صندلی کارمندی را تهیه کنیم؟

با توجه به مواردی که درباره تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی گفته شد احتمالا برای شما سوال پیش آمده باشد که کدامیک از این صندلی ها برای شما و کار شما مناسب تر است؟ در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

صندلی های کارشناسی همانطور که گفته شد بسیار راحت تر هستند اما قیمت آن ها نیز بیشتر است. با این وجود اگر بخواهیم برای تمام کارمندان خود صندلی کارشناسی تهیه کنیم قیمت آن بسیار زیاد می شود. لازم به ذکر است که هزینه تعمیر و تعویض صندلی ها نیز وجود دارد که ممکن است بعد از مدتی مجبور به پرداخت آن ها شویم.

همچنین اگر بخواهیم برای کارشناسان خود صندلی کارمندی تهیه کنیم نیز ممکن است به دلیل راحتی کمتر صندلی، بازدهی آن ها کمتر شود. پس با توجه تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی از لحاظ راحتی و قیمت، تهیه هرکدام از این صندلی ها برای موقعیت مخصوص به خودش اهمیت زیادی دارد.

یکی دیگر از مواردی که در تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی اشاره شد مسئله اندازه این دو صندلی است. امروزه به دلیل معماری و مهندسی های ساختمان ها بسیاری از شرکت ها و اداره ها مشکل کمبود جا دارند و امکان استفاده از صندلی های بزرگ را ندارند.

با توجه به این نکته باید درمورد خرید صندلی کارشناسی و کارمندی بسیار دقت کنیم. اگر فضای شرکت ما کوچک است نمیتوانیم برای همه صندلی کارشناسی تهیه کنیم. اگر فضای شرکت کم باشد و همه صندلی ها کارشناسی باشد افراد در نشستن و برخاستن و کار کردن دچار مشکل می شوند.

کلام آخر

اکنون که تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی را متوجه شدید بهتر میتوانید تصمیم بگیرید که کدام صندلی برای شما مناسب است و کدامیک را باید برای خود تهیه کنید. با توجه به موارد ذکر شده شما هم اکنون کاملا تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی را میدانید و میتوانید انتخابی بهتر برای خود داشته باشید.