آموزش ویدیو بررسی انواع صندلی اداری

 

انواع صندلی های اداری چیست و تفاوت آن ها با یکدیگر چیست؟ برای دکوراسیون یک اداره و شروع کار آن وسایل بسیار زیادی نیاز است. وسایلی از قبیل انواع میز اداری، انواع صندلی اداری، کمد و بسیاری وسایل دیگر. در این مقاله قصد داریم به اینکه انواع صندلی های اداری چیست و تفاوت آن ها با یکدیگر در چه مواردی می باشد اشاره کنیم.

در ابتدا لازم است بدانیم در کل چه صندلی هایی در اداره ها استفاده می شود. به طور کلی، صندلی هایی که در اداره استفاده می شود شامل صندلی مدیریت، صندلی کارمندی، صندلی انتظار و صندلی کنفرانس می باشد. در ادامه هرکدام را جداگانه بررسی میکنیم و به ویژگی های هرکدام می پردازیم و تفاوت انواع صندلی اداری با یکدیگر را بررسی میکنیم.

انواع صندلی های اداری چیست و تفاوت آن ها با یکدیگر در چه چیزی است؟

انواع صندلی اداری به 1- صندلی مدیریت 2- صندلی کارشناسی یا معاونتی 3- صندلی کارمندی 4- صندلی کنفرانس 5- صندلی انتظار تقسیم میشود که بسته به نوع کارایی شما استفاده میشود که صندلی مدیریت بزرگترین نوع صندلی مدیریت و صندلی کارمندی کوچکترین نوع صندلی اداری میباشد.

  • انواع صندلی اداری

انواع صندلی اداری

1. صندلی مدیریت:

یکی از صندلی هایی که در هر اداره ای یافت می شود صندلی مدیریت است. همانطور که از نام این صندلی پیداست این صندلی برای مدیریت شرکت می باشد و فقط مخصوص مدیر شرکت است. این صندلی به دلیل کاربرد آن از ویژگی های خیلی زیادی برخوردار است.
صندلی مدیریت ویژگی های بسیار زیادی دارد و به طور کلی صندلی مدیریت را میتوان راحت ترین صندلی در انواع صندلی ادرای در نظر گرفت. از ویژگی های بارز این صندلی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارگونومی بودن  صندلی: در ساخت صندلی مدیریت اصولی رعایت می شود که باعث راحتی بیش از پیش صندلی می شود و به صندلی که از این اصول در ساخت آن پیروی شود، صندلی ارگونومی می گویند.
  • جک تنظیم ارتفاع و زاویه: در صندلی مدیریت دو جک برای تنظیم ارتفاع و زاویه صندلی قرار گرفته است. تنظیم ارتفاع متناسب با قد باعث می شود افراد با نشستن بر روی صندلی احساس راحتی بیشتری کنند. همچنین تنظیم زاویه صندلی در زاویه 110 درجه باعث می شود علاوه بر اینکه دیرتر احساس خستگی میکنید، آسیب کمتری در صورت نشستن های طولانی مدت نیز ببینید.
  • پشت سری: در صندلی مدیریت قسمتی برای استراحت گردن قرار دارد که در انواع صندلی اداری وجود ندارد. با وجود این قسمت افراد میتوانند هنگام کار به گردن خود نیز استراحت دهند.

صندلی مدیریت انواع مختلفی نیز دارد که هرکدام برای دکوراسیون و میز مدیریت خاصی استفاده می شود. در ادامه به بررسی انواع مختلف صندلی مدیریت میپردازیم:

  • صندلی مدیریت پشت توری: به طور کل صندلی های پشت توری یکی از جدیدترین انواع صندلی اداری هستند. صندلی مدیریت پشت توری فواید بسیار زیادی دارد که از مهم ترین آن میتوان به خنک تر بودن آن اشاره کرد. از این مدل بیشتر در دکوراسیون های مدرن استفاده می شود.
  • صندلی مدیریت کلاسیک: صندلی مدیریت کلاسیک همانطور که از نامش پیداست برای دکوراسیون های کلاسیک مناسب است. صندلی مدیریت کلاسیک بیشتر ظاهری چرمی دارد و چرم در آن بیشتر استفاده شده است.

جهت خرید صندلی مدیریت کلیک کنید

2. صندلی کارشناسی:

انواع صندلی های اداری

صندلی کارشناسی یک مدل دیگر از انواع صندلی اداری است که در مقایسه با صندلی مدیریت از ویژگی های کمتری برخوردار است اما نسبت به آن از قیمت بسیار کمتری برخورداراست. از صندلی کارشناسی همانطور که از نامش پیداست برای کارشناسان یک شرکت استفاده می شود.

3. صندلی کارمندی:

صندلی کارمندی  صندلی ای است که برای کارمندان یک اداره استفاده می شود. در روند ساخت صندلی های کارمندی نیز از اصولی پیروی می شود که کارمندان هنگام نشستن های طولانی مدت بر روی این صندلی دیرتر احساس خستگی کنند اما نه به اندازه صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی. در ادامه به مقایسه این صندلی با صندلی مدیریت بیشتر خواهیم پرداخت.

برای مشاهده و سفارش صندلی کارمندی ضربه بزنید.

4. صندلی کنفرانس:

وجود صندلی کنفرانس در هر شرکتی از واجبات است. صندلی کنفرانس برای طراحی اتاق کنفرانس استفاده می شود. یعنی  که از این صندلی برای برگزاری جلسات میان کارمندان و جلسات مذاکره با دیگر شرکت ها استفاده می شود. صندلی های کنفرانس معمولا صندلی های ساده ای هستند که دارای مکانیزم تغییر ارتفاع و زاویه نشستن نیستند.

5. صندلی انتظار:

قطعا برای شما هم پیش آمده که وارد اداره ای بشوید و ببینید که صندلی هایی برای افراد قرار داده شده تا کسانی که برای انجام امورشان آمده اند بتوانند بر روی آن ها منتظر باشند. به این مدل صندلی، صندلی انتظار میگویند. صندلی های انتظار نیز صندلی های بسیار ساده ای هستند.
  • تفاوت صندلی های اداری با یکدیگر

تفاوت صندلی های اداری

در واقع هرکدام از انواع صندلی اداری کاربرد خاص خودش را دارد. به طوری که استفاده از یکی به جای دیگری کار چندان درست و معقولی نیست. اما اگر بخواهیم این صندلی ها را باهم مقابسه کنیم میتوانیم به موارد زیر بپردازیم:

1- تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی:

صندلی مدیریت تفاوت های بسیاری با صندلی کارشناسی دارد. یکی از اصلی ترین تفاوت ها اندازه این دو صندلی است. صندلی مدیریت بسیار بزرگتر و سنگین تر از صندلی کارشناسی است. همچنین علاوه بر بزرگ بودن، بسیار راحت تر و ارگونومی تر از صندلی کارشناسی نیز می باشد.

با همه این تفاسیر قابل حدس است که قیمت صندلی مدیریت نیز با توجه به ارگونومی بودن و بزرگتر بودن آن، بسیار بیشتر از صندلی کارشناسی باشد. اما همانطور که گفته شد هرکدام از این صندلی ها کاربرد خود را دارد و نمیتوان از یکی به جای دیگری استفاده کرد. به طور مثال نمیتوان برای تمام کارشناسان اداره صندلی مدیریت تهیه نمود.

2. تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی

صندلی کارشناسی از نظر ظاهر ممکن است فرق مشهودی نسبت به صندلی کارمندی نداشته باشد و فقط از ارتفاع کمتری برخوردار باشد. اما در اصل صندلی کارشناسی بسیار راحت از صندلی کارمندی می باشد. ویژگی هایی که صندلی کارشناسی دارد را قطعا در صندلی کارمندی نمیتوان پیدا کرد.

به طور مثال صندلی های کارشناسسی معمولا دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه هستند اما در صندلی های کارمندی معمولا فقط قابلیت تنظیم ارتفاع وجود دارد که به همراه پشتی قابل ارتجاع ارائه می شود. پس به طور کلی میتوان گفت صندلی های کارشناسی نسبت به کارمندی به دلیل ویژگی های بیشتر دارای راحتی بیشتری هستند.

3. تفاوت صندلی کنفرانس با دیگر صندلی های اداری

تفاوت صندلی اداری

صندلی کارمندی و مدیریت در مقایسه با صندلی کنفرانس استفاده بسیار بیشتری می شود. به طور مثال کارمندان یک اداره به طور میانگین 6-7 ساعت را بر روی صندلی مینشینند. پس بدین ترتیب صندلی مدیریت و صندلی کارمندی باید بسیار راحت تر صندلی کنفرانس باشد.

یکی از تفاوت های آن ها چرخ دار نبودن صندلی کنفرانس در مقابل صندلی مدیریت و کارمندی است. علاوه بر آن صندلی مدیریت و کارمندی جک تنظیم ارتفاع و زاویه نیز دارند تا افراد با نشستن های طولانی مدت خود  دچار مشکلات سلامتی نشوند، اما صندلی کنفرانس همچین قابلیتی ندارد.

4. تفاوت صندلی انتظار با دیگر صندلی های اداری

تنوع صندلی انتظار

صندلی انتظار به نسبت سه صندلی دیگر استفاده به شدت کمتری دارد. معمولا کم پیش میاید که افراد ساعت ها منتظر بر روی صندلی بنشینند تا به کارشان رسیدگی شود. به همین دلیل این صندلی ها از ساده ترین صندلی ها هستند زیرا در آن ها از اصول ارگونومی یا جک و دیگر قطعاتی که باعث گران شدن صندلی می شود استفاده نشده است.

در ادامه به مقایسه قیمت و کیفیت هر کدام از این صندلی ها بیشتر خواهیم پرداخت.

مقایسه کیفیت و قیمت انواع صندلی اداری

به طور کلی میتوان گفت قیمت انواع صندلی های اداری به ترتیب از گران ترین به ارزان ترین عبارت است از: صندلی مدیریت، صندلی کارشناسی، صندلی کارمندی، صندلی کنفرانس و صندلی انتظار. البته این مقایسه به طور کامل درست نیست زیرا در این بین گاهی تفاوت هایی نیز وجود دارد.

اما این تفاوت قیمت بی دلیل نیست. جنس و کیفیت و متریالی که در ساخت صندلی مدیریت از آن استفاده می شود اصلا قابل مقابسه با صندلی کنفرانس و صندلی انتظار نیست. در هرکدام از این صندلی ها از وسایل و قطعات متفاوتی استفاده می شود پس میتوان گفت مقایسه آنها با یکدیگر کار صحیحی نیست

نکته دیگر که باید ذکر شود این است که هرکدام از این صندلی ها کاربرد خود را دارد. اینکه از صندلی کارمندی یا مدیریت به عنوان صندلی انتظار استفاده کنیم و یا بالعکس اصلا تصمیمی منطقی نیست.

جمع بندی

انواع صندی اداری چیست

در بالا به اینکه انواع صندلی های اداری چیست و تفاوت آن ها با یکدیگر در چه چیزی می باشد اشاره کردیم و به کاربرد هرکدام به طور کامل اشاره کردیم. به طور خلاصه میتوان گفت که هرکدام از انواع صندلی اداری در جایی کاربرد دارد و نمیتوان از یکی به جای دیگری استفاده کرد.

صندلی مدیریت مخصوص مدیریت یک شرکت است و صندلی کارمندی یا همان کارشناسی صندلی مخصوص کارمندان یک اداره می باشد. صندلی کنفرانس نیز برای برگزاری جلسات مختلف کاربرد دارد و صندلی انتظار نیز صندلی ای برای افرادی است که منتظر انجام کارشان هستند. اما هر کدام از این صندلی ها را از کجا تهیه کنیم؟

انواع صندلی اداری را از کجا تهیه کنیم؟

مدل های مختلف صندلی اداری

خرید انواع صندلی اداری ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد. همچنین اگر در خرید آن دقت کافی را نکنید و از جای نامطمئن خریداری کنید ممکن است جنسی به شما داده شود که زود کیفیت اولیه خود را از دست بدهد و دچار مشکلاتی شود.

ما در فروشگاه فضاسیستم انواع صندلی اداری را با ارزان ترین قیمت ممکن عرضه میکنیم. همچنین ما با اطمینان کامل به کیفیت انواع صندلی اداری خود، به همراه تمامی محصولات خود در خرید صندلی اداری گارانتی ارائه میدهیم. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 44270988-021 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول انواع صندلی اداری چیست

در کل چند نوع صندلی اداری وجود دارد؟

3 نوع اصلی وجود دارد که یعنی 1- صندلی مدیریت 2- صندلی کارشناسی 3- صندلی کارمندی

برای پرسنل یک شرکت چه نوع صندلی هایی خوب است؟

صندلی های کارمندی به خاطر اینکه کوچترین نوع صندلی اداری می باشند، اگر هم خواستید بزرگتر بگیرید که در مقاله کامل به شما دوست عزیز توضیح داده ایم.