میزهای اداری در جنس های مختلفی ساخته میشود که از مهم ترین آنها میتوان به میز اداری ام دی اف، میز اداری نئوپان و … اشاره کرد. در این مقاله قصد داری به جنس های مختلف میز اداری اشاره کنیم و معایب و مزایا هرکدام را بررسی کنیم. همچنین در انتها به مقایسه آنها با یکدیگر بپردازیم.

صفحه ام دی اف در میزهای اداری
ام دی اف(Medium-density fibreboard) یکی از پر استفاده ترین ها در ساخت انواع میز از جمله میزهای اداری میباشد. به طور کلی میتوان گفت ام دی اف پودر چوب است که طی فرآیندی به یکدیگر میچسبد. در ساخت ام دی اف میتوان از چوب های بازیافتی نیز استفاده کرد.

امروزه استفاده میزهای اداری ام دی اف مانند میز مدیریت ام دی اف و … بسیار شایع شده است و افراد استفاده از میزهای اداری ام دی اف را به سایر جنس های مختلف میز اداری ترجیح میدهند. در ادامه به مزایا و معایب استفاده از ام دی اف در ساخت میزهای اداری اشاره میکنیم.

مزایا استفاده کردن از میز اداری ام دی اف چیست؟

استفاده از ام دی اف مزایای بسیار زیادی دارد. از مهم ترین مزایای میزهای اداری ام دی اف میتوان به مقاومت بالای آنها، مصونیت دربرابر آسیب های بسیاری از حشرات و همچنین قیمت ارزان تر آن ها نسبت به چوب اشاره کرد. دیگر مزیت ام دی اف نیز سطح صاف آن است که باعث میشود روکش های مختلف به راحتی بر روی آن چسبانده شوند. علاوه بر آن ام دی اف در برابر گرما و سرما نیز مقاوم است.

معایب استفاده کردن از میز اداری ام دی اف چیست

برخلاف باور عموم مردم که فکر میکنند ام دی اف معایبی ندارد، استفاده از ام دی اف در ساخت میزهای اداری معایبی نیز دارد. به طور مثال از معایب استفاده از ام دی اف در ساخت میزهای اداری میتوان به عدم مقاومت آن در برابر آب اشاره کرد که البته مقاومت ام دی اف در برابر آب بسیار بیشتر از سایر جنس های مختلف میز اداری است.

علاوه بر عدم مقاومت ام دی اف در برابر آب، لازم به ذکر است که اگر صفحات ام دی اف بشکنند متصل کردن آن ها به یکدیگر سخت تر و هزینه بر تر از چوب است و اینکار به سادگی انجام نمیشود. از دیگر معایب ام دی اف نیز میتوان به قیمت بالاتر آن در برابر نئوپان اشاره کرد.

میز اداری از جنس نئوپان

صفحه نئوپان در میزهای اداری
از جنس های مختلف میز اداری میتوان به نئوپان اشاره کرد. به طور کلی نئوپان خرده چوب است که طی فرآیندی به یکدیگر متصل میشوند. خرده چوب هایی که در این فرآیند استفاده میشود شامل چوب هایی است که قابلیت استفاده دیگری ندارند که آنها را به صورت خرده چوب درمیاوردند. استفاده از نئوپان در ساخت میزهای اداری مزایا و معایبی دارد که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

مزایا استفاده کردن از میز اداری نئوپان چیست؟

استفاده از میزهای اداری نئوپان به جای سایر جنس های مختلف میز اداری مانند میز اداری ام دی اف مزایای زیادی دارد. از مهم ترین مزایای استفاده از میزهای اداری نئوپان میتوان به قیمت ارزان تر آن اشاره کرد. اکثر شرکت ها و اداره ها به هنگام تهیه میزهای اداری، اولین ملاک خود را قیمت محصول قرار میدهند. به همین دلیل طرفدار اصلی میزهای نئوپان را میتوان اداره جات های مختلف در نظر گرفت.

دیگر ویژگی مثبت نئوپان، سبک بودن آن است. سبک بودن نئوپان سبب میشود که حمل و نقل آن راحت تر باشد وم همچنین جا به جایی آن در منزل یا شرکت نیز کار سختی نباشد.

معایب استفاده کردن از میز اداری نئوپان چیست؟

قیمت کمتر نئوپان بی دلیل نیست. میزهای اداری نئوپان معمولا نسبت به سایر جنس های مختلف میز اداری از مقاومت و استحکام کمتری برخوردار هستند. به بیانی دیگر میتوان گفت تحمل وزن نئوپان کم است و مقاومت آن در برابر وزن بالا و ضربه کم میباشد. دیگر عیب نئوپان، عدم مقاومت آن در برابر رطوبت است. اگر میز اداری نئوپان در برابر رطوبت شدید قرار بگیرد به احتمال بسیار زیاد سطح آن متورم شده و باد میکند.

میز اداری ام دی اف بهتر است یا نئوپان

مقایسه صفحه های نئوپان و ام دی اف میز اداری
اکنون که با جنس های مختلف میز اداری مانند میز اداری ام دی اف و میز اداری نئوپان آشنا شدیم وقت آن است که به تفاوت های آنها با یکدیگر اشاره کنیم.

کیفیت کدامیک از میزهای اداری ام دی اف و نئوپان بهتر است؟

در جواب این پرسش میتوان گفت در بین جنس های مختلف میز اداری، میز اداری ام دی اف کیفیت بالاتری نسبت به میز اداری نئوپان دارد. همچنین لازم همانطور که گفته شد استحکام و مقاومت میزهای نئوپان در برابر وزن بالا و ضربه کم است و از میزهای اداری ام دی اف مقاومت کمتری دارند.

قیمت میز اداری ام دی اف بیشتر است.

میزهای اداری ام دی اف به دلیل اینکه از مقاومت بیشتری برخوردارند، نسبت به سایر جنس های مختلف میز اداری از قیمت بالاتری برخوردار هستند. دلیل دیگر گران بودن آن را نیز میتوان در راحتی چسباندن روکش های مختلف به آن  در نظر گرفت.

حال که با تفاوت های جنس های مختلف میز اداری آشنا شدیم ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که کدامیک برای کار شما مناسب است و کدامیک را باید تهیه کنید و اینکه میزهای اداری را از کجا تهیه کنید که به کیفیت آن مطمئن باشید.

بین میز اداری ام دی اف و نئوپان کدام را بخریم؟

تفاوت صفحه نئوپان و صفحه ام دی اف
با توجه به تفاوت های جنس های مختلف میز اداری، در هنگام تهیه میز اداری باید در ابتدا ببینیم که برای چه کاری میخواهیم تهیه کنیم و اینکه چه مقدار بودجه برای تهیه میز داریم. اگر صرفا به دنبال یک میز ارزان قیمت هستید و کیفیت آن چندان برای شما اهمیت ندارد میز اداری نئوپان بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اما اگر کیفیت و مقاومت میز در برابر وزن های بالا و همچنین ظاهر میز اداری برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، تهیه یک میز اداری ام دی اف برای شما بهترین انتخاب است. زیرا میزهای ام دی اف روکش های متنوعی دارند که میتوانید با توجه به دکوراسیون اداره خود به انتخاب میز اداری بپردازید.

میزهای اداری را از کجا خریداری کنیم؟

احتمالا شما که به مطالعه مقاله “جنس های مختلف میز اداری” پرداخته اید به دنبال خرید یک میز اداری مناسب برای خود یا شرکتتان هستید. با توجه به هزینه بالای میزهای اداری، تهیه میز اداری بسیار اهمیت دارد. با توجه به جنس های مختلف میز اداری به هنگام خرید باید به جنس آن توجه بسیار زیادی کرد.

فضاسیستم در ساخت میزهای اداری خود از بهترین متریال های استفاده میکند و طبق خواسته شما میتواند میز اداری نئوپان و یا ام دی اف را تدارک ببیند و همراه با گارانتی عرضه کند. جهت مشاهده میزهای اداری ما بر روی میز اداری کلیک کنید.