تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون چیست؟ در ساخت میز اداری از متریال های مختلفی استفاده میشود که هرکدام مزایا و معایب خاص خودش را دارد. دو متریالی که بیشتر از همه در ساخت میز اداری مورد استفاده قرار میگیرد ام دی اف و لترون میباشد.

در این مقاله میخواهیم به تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون بپردازیم و به مزایا و معایب هخرکدام اشاره کنیم. اما برای تعیین تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون در ابتدا نیاز داریم که به تعریف هرکدام به طور مختصر بپردازیم و ویژگی های آنها را بیان کنیم.

تفاوت میز ام دی اف و لترون

میز اداری ام دی اف یکی از مقاوم ترین متریال هایی است که در ساخت میز اداری استفاده میشود. ام دی اف ترکیب پودر چوب هایی است که با استفاده از چسب های قوی به یکدیگر میچسبند و صفحات ام دی اف را تشکیل میدهند ولی میز اداری لترون ترکیبی از خورده چوب و چسب هستند که به بررسی بیشتر میپردازیم.

ویژگی های میز اداری ام دی اف

اصلی ترین ویژگی این مدل میز کیفیت بسیار بالای آن است و در واقع تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون را میتوان در همین مورد دانست. میز اداری ام دی اف یکی از مقاوم ترین میزهایی است که میتوانید تهیه کنید به طوری که با تهیه آن خیالتان از بابت کیفیت کاملا آسوده باشد.

مزیت دیگر میزهای اداری ام دی اف ضد آب و ضد ضربه بودن آن است. این میزها در تماس با آب دچار مشکل نمیشوند و اصطلاححا ضد آب هستند. همچنین تحمل وزن بسیار بالایی دارند و در صورت برخورد چیزی به آن ها تا حد زیادی مقاومت هستند.

میز اداری لترون چیست؟

فرق میز اداری ام دی اف و لترون

لترون دیگر متریالی است که در ساخت میز اداری مورد استفاده قرار میگیرد. به طور کلی لترون خرده چوب هایی است که طی فرآیندی با استفاده از چسب به یکدیگر متصل میشوند، به همین دلیل از ویژگی های خوب ام دی اف برخوردار نیستند. همچنین لازم به ذکر است که به لترون، نئوپان و یا ملامینه نیز میگویند.

ویژگی های میز اداری لترون

اصلی ترین تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون ضد آب بودن آن است. به دلیل استفاده از خرده چوب در ساخت صفحه های لترون، در صورت تماس آن با آب برخلاف میزهای اداری ام دی اف، احتمالا دچار مشکل میشوند و باد میکنند.

شاید بتوان تنها مزیت میزهای اداری لترون را قیمت آنها در نظر گرفت که به مراتب کمتر از سایر مدل های میز اداری است. اما لازم به ذکر است که قیمت و کیفیت پایین آن ممکن است سبب به وجود آمدن هزینه هایی برای تعمیر و یا تعویض زودهنگام میز اداری شود.

تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون

فرق میز ام دی اف و لترون

در بالا با هرکدام از میزهای اداری ام دی اف و لترون آشنا شدیم. حال میخواهیم به تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون بپردازیم و در انتها بررسی کنیم که خرید کدامیک گزینه مناسب تری برای ما میباشد.

کیفیت بالاتر میز اداری ام دی اف نسبت به لترون

اولین و مهم ترین تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون در کیفیت آنهاست. همانطور که گفته شد ام دی اف کیفیت بسیار بالاتری نسبت به لترون دارد. به نحوی که با خرید یک میز مدیریت ام دی اف شما دیگر نگران خرابی میز خود و یا بروز مشکلات دیگر نخواهید بود.

آیا میز اداری ام دی اف و لترون ضد آب هستند؟

دیگر تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون را میتوان در ضد آب بودن آنها در نظر گرفت. همانطور که گفته شد لترون به دلیل اینکه از خرده چوب میباشد، ضد آب نیست و در برابر آب اصلا مقاومتی ندارد. درحالیکه میز اداری ام دی اف مقاومت بسیار بالایی در برابر آب دارد.

قیمت ارزان تر میز اداری لترون نسبت به ام دی اف

اصلی ترین تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون که بسیاری از افراد را مجاب به خرید میزهای اداری لترون میکند، قیمت بسیار پایی تر آن است. میزهای اداری لترون قیمت بسیار پایینی دارند اما به دلیل برخوردار بودن از کیفیت پایین، خیلی زود ممکن است دچار مشکلاتی مانند لب پریدگی، ترک خوردن و یا باد کردن در اثر تماس با آب شوند.

تفاوت بسیار زیادی بین این دو مدل میز وجود دارد و ما در بالا به 3 تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون اشاره کردیم. حال ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که با توجه به تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون کدامیک را تهیه کنیم مناسب تر است. در ادامه به این موضوع میپردازیم.

کدامیک از میزهای اداری ام دی اف یا لترون را بخریم؟

میز اداری ام دی اف با لترون چه فرقی میکند

با توجه به اینکه در بالا به تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون پرداختیم احتمالا متوجه مزیت های بی شمار میز اداری ام دی اف نسبت به رقیب خود شده اید و به نحوی تنها مزیت لترون نسبت به آن را میتوان در قیمت ارزان تر آن دانست.

با این وجود اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به دنبال کیفیت میباشید و کیفیت برایتان اولویت اول است، میز اداری ام دی اف مناسب ترین گزینه برای برای شما است زیرا با خرید آن دیگر لازم نیست نگران بروز مشکلی برای سلامت میز خود باشید.

اما از طرفی دیگر اگر فقط اولویت خریدتان قیمت است، میز اداری لترون برای شما گزینه خوبی میباشد ولی باید به این مورد توجه کنید که با خرید آن ممکن است پس از مدتی استفاده مجبور به پرداخت هزینه ای برای تعمیر و یا تعویض آن شوید.

میزهای اداری با کیفیت و ارزان را از کجا بخریم

شما که به مطالعه مقاله تفاوت میز اداری ام دی اف با لترون پرداختید احتمالا به دنبال خرید میز اداری هستید و نمیدانید از کجا تهیه کنید. فضاسیستم یک فروشگاه اینترنتی محصولات اداری همچون میز و صندلی اداری است که در ساخت محصولات خود از بهترین متریال ممکن استفاده میکند و با اطمینان کامل به کیفیت محصولات، کلیه محصولات خود را همراه با گرانتی عرضه میکند.

از این رو کلیه میزهای ادرای فضاسیستم ام دی اف بوده و از قیمت پایینی نیز برخوردار است. برای مشاهده میزهای اداری ما بر روی میز اداری کلیک نمایید.