صندلی مدیریت چیست و تفاوت آن با سایر صندلی های اداری در چه مواردی میباشد؟ صندلی مدیریت یکی از انواع صندلی های اداری است که در هر شرکتی یافت می شود. در واقع صندلی مدیریت یکی از مهم ترین ملزومات هر اداره و یا شرکت است که در طراحی اتاق مدیریت از آن استفاده می شود. صندلی مدیریت یکی از بهترین و با کیفیت ترین صندلی های اداری است که مانند تخت پادشاهی برای مدیر شرکت میباشد.

در ابتدا لازم است بدانیم که صندلی مدیریت چیست و تفاوت آن با سایر صندلی های اداری را مشخص کنیم. سپس به این اشاره کنیم قطعات استفاده شده در صندلی مدیریت چیست. در آخر نیز به ویژگی صندلی های مدیریت خوب می پردازیم.

صندلی مدیریت شرکت

صندلی مدیریت برای مدیران ساخته میشود که بزرگترین نوع صندلی اداری میباشد، صندلی مدیریت به خاطر بزرگی و استفاده از متریال بهتر راحتی بیشتری دارد و علاوه بر راحتی گاهی امکانات بیشتری دارد به عنوان مثال تغییر ارتفاع دسته یا تنظیم حالت گودی کمر، در نهایت صندلی مدیریت به عنوان بالاترین نوع صندلی اداری بازار به حساب می آید.

پایه و چرخ صندلی مدیریت با کیفیت 

صندلی های اداری دارای پایه ای پنج پر هستند که معمولا از جنس پلاستیک و یا آلومینیوم هستند. چرخ ها نیز از جنس های مختلفی همچون پلاستیک و یا ژله ای میتوانند باشند. اگر بخواهیم به پرسش اینکه جنس پایه و چرخ صندلی مدیریت چیست پاسخ دهیم باید بگوییم که معمولا پایه از جنس آلومینیوم و چرخ ژله ای میباشد که هم باعث مقاومت بیشتر آن میشود و هم اینکه حرکت بر روی سطوح مختلف را راحت تر میسازد.

قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه برای ارگونومی بیشتر

صندلی های اداری دارای بخشی هستند که بدنه صندلی( پشتی و نشیمنگاه) به روی آن قرار میگیرد. به این بخش مکانیزم گفته میشود که انواع مختلفی دارد. به طور خلاصه میتوان گفت تنظیم ارتفاع پشتی صندلی با استفاده از مکانیزم صورت میگیرد. در صندلی مدیریت به دلیل راحتی بیشتر از بهترین مکانیزم موجود استفاده میشود. همچنین برای تنظیم ارتفاع نیز از جک استفاده میشود. به طور کلی تنظیم ارتفاع و تنظیم زاویه نشستن با استفاده از دسته هایی که در کنار صندلی قرار داده شده است قابل تعیین است. اما سوال اینجاست که اهمیت تنظیم ارتفاع و زاویه در صندلی مدیریت چیست و چه زاویه و ارتفاعی مناسب است؟

ارتفاع صندلی باید متناسب با قد افراد تنظیم شود و به طوری باشد که زانوی افراد زاویه 90 درجه بگیرد و. جریان خون به سمت پاها قطع نشود و خون در زانوها جمع نشود. معمولا زاویه مناسب نشستن نیز زاویه 110 درجه میباشد که در آن افراد کمتر احساس خستگی میکنند. ارتفاع و زاویه صندلی جهت نشستن های طولانی بسیار حائز اهمیت است زیرا هم باعث میشود در کوتاه مدت کمتر احساس خستگی کنید و هم اینکه از بروز مشکلات سلامتی همچون کمردرد و زانودرد جلوگیری میکند.

صندلی مدیریت ارگونومیک

بدنه فوم صندلی مدیریت بسیار راحت است

بدنه صندلی مدیریت یعنی نشیمنگاه و پشتی صندلی مدیریت با سایر صندلی های اداری متفاوت است و بسیار راحت تر از سایر صندلی های اداری میباشد. اما علت راحتی بیشتر صندلی مدیریت چیست؟ به طور کلی راحتی صندلی مدیریت را به جز قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه آن میتوان در جنس پشتی و نشیمنگاه صندلی دانست.

جنس پشتی و نشیمنگاه صندلی مدیریت از جنس فوم سرد میباشد که علاوه بر احساس راحتی بیشتری که به افراد میدهد، سبب افزایش مقاومت در برابر تو رفتگی صندلی نیز میشود. مسئله دیگری که اهمیت زیادی دارد عمق نشیمنگاه صندلی مدیریت است که به میزان فرورفتگی وسط آن گفته میشود. عمق نشیمنگاه اهمیت زیادی داردزیرا اگر دارای عمق زیادی باشد زانو ها در حالت بدی قرار میگیرند و اگر دارای عمق کم باشد نیز احساس راحتی را کمتر میکند

بر روی فوم استفاده شده در صندلی مدیریت نیز از روکش های مختلفی میتوان استفاده کرد که معمولا از جنس پارچه و یا چرم میباشد. اکنون ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که مناسب ترین روکش برای صندلی مدیریت چیست که در جواب آن باید گفت کاملا بستگی به دکوراسیون شرکت و سلیقه شما دارد. هر دو روکش میتواند جنس بسیار خوبی داشته باشد و ظاهر و رنگ های مختلفی داشته باشد. 

دسته های صندلی مدیریت

دسته های صندلی مدیریت علاوه بر راحتی که دارند معمولا قابل تنظیم نیز هستند. یعنی میتوان ارتفاع آن را تنظیم کرد و یا آن را به کناره های صندلی برد تا صندلی حالتی بدون دسته داشته باشد که در مواقع خاص هر دو ویژگی ممکن است به کار آیند.

حال که میدانیم قطعات تشکیل دهنده صندلی مدیریت چیست، میخواهیم به مدل های مختلف آن بپردازیم و بررسی کنیم که ویژگی های صندلی مدیریت چیست و تفاوت آن با سایر صندلی های اداری در چه مواردی میباشد.

مدل های مختلف صندلی مدیریت چیست و تفاوت آن با سایر صندلی های اداری

انواع صندلی مدیریت

صندلی مدیریت در مدل های مختلفی تولید می شود که هرکدام برای دکوراسیون و شرایط مختلفی کاربرد دارد. در ادامه میخواهیم به این بپردازیم که مدل های مختلف صندلی مدیریت چیست و از هرکدام برای چه دکوراسیونی استفاده می شود.

به طور کلی صندلی مدیریت به دو دسته صندلی مدیریت مدرن و کلاسیک تقسیم میشود.

صندلی مدیریت مدرن مناسب برای دکوراسیون های مدرن

این دسته از صندلی ها بیشتر مناسب دکوراسیون های مدرن می باشد. لازم به ذکر است که صندلی مدیریت های مدرن از نظر کیفیت تفاوتی با سایر مدل ها ندارد. معمولا این مدل از صندلی ها در رنگ های روشن تر ساخته و استفاده می شوند تا مناسب محیط مدرن باشند. به طور مثال ترکیب این صندلی ها با میز مدیریتی مدرن ترکیبی بسیار فوق العاده می شود.

به طور مثال صندلی مدیریت توری نیز نوعی صندلی مدیریت مدرن به شمار می‌آید و معمولا در دکوراسیون های مدرن مورد استفاده قرار میگیرد. این دسته از صندلی های مدیریت خصوصیات بسیار زیادی دارند که از مهم ترین آن ها میتوان به عرق نکردن در فصل گرما به دلیل گردش هوا در ناحیه کمر اشاره کرد. اگر میخواهید بدانید فواید استفاده از این مدل صندلی مدیریت چیست بر روی فواید استفاده از صندلی پشت توری کلیک کنید.

صندلی مدیریت کلاسیک مناسب افراد کلاسیک پسند

دسته دیگر صندلی مدیریت، صندلی مدیریت کلاسیک نام دارد. این دسته از صندلی مدیریت همانطور که از نامش پیداست برای دکوراسیون های کلاسیک مناسب است. به طور مثال ترکیب این مدل از صندلی با میز مدیریت لمسه دار و به همراه مبلمان اداری چرم، ترکیبی بسیار عالی برای اتاق مدیریتی کلاسیک می باشد.

ویژگی های صندلی مدیریت چیست؟

ویژگی های صندلی مدیریت

آیا صندلی مدیریت ارگونومیک است؟

صندلی مدیریت یکی از راحت ترین صندلی های اداری است که میتوانید انتخاب کنید. اما منظور از ارگونومی بودن صندلی مدیریت چیست؟ در ساخت صندلی مدیریت اصولی رعایت میشود که باعث میشود صندلی مدیریت به مراتب راحت تر از سایر صندلی های اداری باشد. یعنی طراحی صندلی های ارگونومی مناسب با بدن انسان و نشستن ها و استفاده های طولانی مدت است.

نشستن های طولانی مدت بر روی صندلی هم باعث ایجاد خستگی و کاهش بازدهی هنگام کار کردن میشود و هم باعث بروز مشکلات سلامتی زیادی در طولانی مدت میشود. ارگونومی بودن صندلی عاملی است که ما را از این مشکلات دور میکند. استفاده از صندلی مدیریت علاوه بر اینکه احساس خستگی را رفع میکند، از مشکلات سلامتی نیز جلوگیری میکند.

ابعاد صندلی مدیریت چیست؟

صندلی مدیریت بزرگترین صندلی اداری است که مورد استفاده قرار میگیرد. صندلی مدیریت از نظر ارتفاع به مراتب از صندلی های اداری دیگر بزرگتر میباشد اما علت بزرگ بودن ابعاد صندلی مدیریت چیست؟ علت بزرگ بودن آن را میتوان در داشتن ظاهری با وقار تر دانست. همچنین علت دیگر آن نیز راحت تر بودن صندلی است. یعنی نشستن بر روی صندلی مدیریت که ابعاد بزرگتری دارد، از خستگی ناشی از کار طولانی جلوگیری میکند.

پشتی صندلی مدیریت قابلیت ارتجاع دارد

یکی از اساسی ترین ویژگی های صندلی مدیریت قابل ارتجاع بودن پشتی آن است که برای خیلی ها سوال است اهمیت این موضوع در صندلی مدیریت چیست و چرا قابل ارتجاع بودن پشتی صندلی حائز اهمیت است. به طور کلی افراد هنگام نشستن بر روی صندلی در یک ساعت دفعات زیادی را بر روی صندلی حرکت میکنند. هنگامی که پشتی صندلی قاب ارزتجاع باشد این حرکت ها هم کمتر میشود و هم احساس راحتی بیشتر دارند.

اهمیت وجود پشت سری در صندلی مدیریت چیست؟

در صندلی مدیریت برخلاف سایر صندلی های اداری قسمتی قرار گرفته است که افراد میتوانند سرشان را به آن تکیه دهند تا احساس راحتی بیشتری کنند و گردنشان دیرتر احساس خستگی کند.

تفاوت صندلی های اداری با صندلی مدیریت چیست؟

صندلی مدیریت ارگونومی

اکنون که هم ویژگی های صندلی مدیریت را میدانیم و هم میدانیم که قطعات استفاده شده در ساخت صندلی مدیریت چیست وقت آن است که بفهمیم تفاوت صندلی های اداری با صندلی مدیریت چیست؟

در کل اصلی ترین تفاوت صندلی مدیریت با سایر صندلی های اداری را میتوان در کاربرد آن دانست. یعنی صندلی مدیریت فقط مخصوص مدیریت است درحالی که سایر صندلی های اداری مانند صندلی کارشناسی فقط مخصوص به کارشناسان است. صندلی مدیریت را میتوان راحت ترین صندلی اداری در نظر گرفت زیرا ویژگی های آن به مراتب از سایر صندلی های اداری بهتر است و افراد بر روی آن احساس راحتی بسیار بیشتری میکنند.

به طور مثال در صندلی های مدیریت از مکانیزم بهتری استفاده میشود که قابلیت ارتجاع و تنظیم زاویه بیشتر و راحت تری به صندلی مدیریت میبخشد و یا در صندلی مدیریت از فوم بیشتری استفاده میشود که همین عامل سبب میشود دارای ابعاد بزرگتری باشد.

 تفاوت کیفیت و قیمت صندلی های اداری با صندلی مدیریت چیست؟

تفاوت صندلی مدیریت با سایر صندلی ها

صندلی مدیریت از قیمت به مراتب بالاتری نسبت به سایر صندلی های اداری برخوردار است و بسیاری از افراد از این مسئله ناراضی هستند. اما علت این تفاوت قیمت در صندلی مدیریت چیست؟

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، در ساخت انواع صندلی مدیریت از قطعات بسیار زیادی استفاده می شود و از آن جایی که صندلی مدیریت کیفیت بسیار بالایی دارد و از متریال بسیار خوبی در ساخت آن استفاده میشود قیمت آن بالاتر است.یعنی این افزایش کیفیت سبب می شود که قیمت محصول بیشتر باشد اما همچنین طول عمر آن نیز از سایر صندلی های اداری بیشتر باشد باشد.

پس در مجموع در جواب سوال که تفاوت کیفیت و قیمت صندلی مدیریت چیست میتوان گفت کیفیت بسیار بالاتری دارد ولی در ازای این کیفیت بالاتر باید هزینه ای بیشتر نیز پرداخت کنید. جهت مطالعه بیشتر دراین باره بر روی انواع صندلی اداری چیست و تفاوت آن ها با یکدیگر کلیک کنید.

چه افرادی باید صندلی مدیریت تهیه کنند؟

صندلی مدیریت مناسب

همانطور که گفته شد کیفیت انواع صندلی مدیریت بسیار بالاتر از سایر صندلی های اداری می باشد و هزینه خرید آن ها نیز بیشتر است. صندلی مدیریت حتی با وجود برتری های بسیار آن، با توجه به قیمتی که دارد برای همه افراد مناسب نیست. مسئله این است که صندلی مدیریت را برای چه افرادی در اداره باید تهیه کرد؟

ممکن است اگر به دنبال کیفیت بالاتر هستید به این فکر کرده باشید که چرا برای افراد شرکت خود نیز صندلی مدیریت تهیه نکنیم و علت تهیه نکردن صندلی مدیریت چیست؟ چرا برای افراد شرکت خود خود باید صندلی کارمندی و یا کارشناسی تهیه کنیم؟ این موضوع دلایل مختلفی دارد که در ادامه به چند دلیل مهم آن می پردازیم.

استفاده از صندلی مدیریت سبب کمبود جا میشود

امروزه به دلیل معماری و مهندسی ساختمان ها، بسیاری از شرکت ها و اداره ها دارای مشکل کمبود جا هستند. با توجه به این موضوع در بسیاری از ادارات کارمندان در کنار هم مشغول به فعالیت می شوند.  همانطور که در بالاتر ذکر شد یک ویژگی صندلی مدیریت بزرگ بودن آن است. با توجه به این موضوع اگر بخواهیم برای همه افراد از صندلی مدیریت استفاده کنیم کارمندان هنگام نشستن و تکان خوردن با یکدیگر برخورد میکنند و هنگام بلند شدن دچار مشکل می شوند.

تهیه صندلی مدیریت برای تعداد زیادی از کارمندان مشکل است

هر چه قدر هم که شرکت کوچکی داشته باشید حداقل چند کارمند و کارشناسی مشغول به کار در آن دارید، و یا با پیشرفت شرکت خود در صدد استخدام افراد بیشتری قرار میگیرید. با توجه به قیمت بالای انواع صندلی مدیریت اگر بخواهید برای همه آن ها صندلی مدیریت تدارک ببینید، هزینه ای بسیار زیاد را باید پرداخت کنید.

علاوه بر این کارمندان یک شرکت احتمالا از مدیر آن بیشتر بر روی صندلی مینشینند و مشغول به کار می شوند. یعنی کارمندان استفاده زیادی از صندلی خود می کنند. با اینکه کیفیت صندلی مدیریت بسیار بالا است اما باز هم امکان خرابی آن وجود دارد. اگر همه افراد شرکت از صندلی مدیریت استفاده کنند هزینه تعمیر و یا تعویض آن نیز بسیار زیاد می شود.

صندلی مدیریت را از کجا تهیه کنیم؟

تهیه صندلی مدیریت مناسب بسیار مهم است و نمیتوان خرید آن را از هرجایی انجام داد. در این قسمت میخواهیم بررسی کنیم که بهترین جا برای خرید میز مدیریت چیست؟

ما در فضاسیستم در ساخت صندلی مدیریت های خود از بهترین متریال موجود استفاده میکنیم و با اطمینان از کیفیت محصولات خود کلیه محصولات از جمله صندلی های مدیریت خود را به همراه گارانتی عرضه میکنیم تا شما با خیالی آسوده به خرید بپردازید. جهت مشاهده صندلی مدیریت های ما بر روی صندلی مدیریت کلیک کنید.

کلام آخر

صندلی و میز مدیریت

در بالا به اینکه صندلی مدیریت چیست اشاره کردیم و گفتیم صندلی مدیریت مهم ترین وسیله ای است که هر کسی باید برای اداره خود تهیه کند و انواع صندلی مدیریت برای دکوراسیون های مختلف وجود دارد.

همچنین گفتیم که ویژگی های صندلی مدیریت چیست. ویژگی های خاصی از قبیل ارگونومی بودن و مواردی که ذکر شد را دارا است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر هنوز برای اداره خود صندلی مدیریتی نخریده اید، زودتر به فکر آن باشید. ما در فضاسیستم طیف گسترده ای از انواع صندلی مدیریت و سایر لوازم اداری را همراه با گارانتی عرضه میکنیم.