در این مقاله به آموزش تعویض جک صندلی اداری میپردازیم. جک صندلی یکی از بخش های مهمی از صندلی است که با استفاده از آن شما میتوانید ارتفاع صندلی خود را تنظیم کنید. یکی از آسیب پذیرترین قطعات مورد استفاده در صندلی های اداری نیز جک آن میباشد و دلیل آن را میتوان در تحمل وزن کل صندلی و فردی که روی آن مینشیند دانست.

از شایع ترین مشکلاتی که برای جک های صندلی اداری پیش می‌آید بالا و پایین نرفتن آن و یا خودکار پایین رفتن آن است. در این مقاله قصد داریم به آموزش تعویض جک صندلی اداری بپردازیم و مراحل تعویض جک صندلی اداری را باهم بررسی کنیم.

جک صندلی چیست و انواع آن به چه صورت است؟

نمونه جک صندلی اداری

جک صندلی یکی از مهم ترین اجزا صندلی است که وظیفه تنظیم ارتفاع صندلی را بر عهده دارد. این قطعه در بین پایه صندلی و بدنه اصلی صندلی قرار دارد و از بالا به مکانیزم صندلی و از پایین به پایه صندلی متصل میشود. جک صندلی انواع مختلفی دارد که فرق اصلی آنها در اندازه آن است. یعنی تفاوت جک ها را میتوان در میزان توانایی آن در بلند کردن صندلی دانست. انواع آن مانند جک کارمندی، جک مدیریت و … هرکدام به اندازه میتوانند ارتفاع صندلی را بیشتر کنند.

جک صندلی معمولا آسیب پذیرترین قطعه صندلی است و در ادامه میخواهیم به مراحل تعویض جک صندلی اداری بپردازیم.

مراحل تعویض جک صندلی اداری

تعویض جک صندلی اداری

تعویض جک صندلی اداری برخلاف آنکه تصور میکنید کار بسیار سختی نیست. با سپری کردن چند مرحله ساده شما میتوانید به راحت در منزل جک صندلی خود را تعویض کنید. در ادامه به بررسی این مراحل میپردازیم.

خارج کردن جک صندلی اداری از مکانیزم

مرحله اول در تعویض جک صندلی اداری، خارج کردن آن از مکانیزم صندلی که در زیر نشیمنگاه قرار گرفته میباشد. برای اینکار لازم است که پای خود را بر روی پایه های صندلی گذاشته و دو طرف نشیمنگاه صندلی اداری را با دست های خود گرفته و تکان دهید. این تکان ها باید به صورتی باشد که دو طرف صندلی را با دست های خود بالا و پایین کنید.

لازم به ذکر است نباید با گرفتن دسته صندلی جک را از مکانیزم خارج کنید زیرا با اینکار به دسته آسیب وارد میشود. همچنین از کشیدن محکم صندلی به سمت بالا نیز خودداری کنید تا آسیبی به قطعات اصلی صندلی اداری وارد نشود.

جدا کردن جک صندلی اداری از پایه

پس از اینکه جک را از بدنه اصلی صندلی اداری جدا کردیم، حال باید به جدا کردن آن از پایه صندلی بپردازیم. جدا کردن جک از پایه کمی سخت تر از مرحله قبل است. برای این کار باید با استفاده از یک چکش ضرباتی به قسمت پایینی پایه بزنیم تا جک از پایه جدا شود. برای اینکار بهتر است در ابتدا کمی روغن به این قسمت بزنیم تا جک راحت تر بیرون بیاید.

در این قسمت تعویض جک صندلی اداری بهتر است قطعه ای چوب بر روی قسمتی که میخواهیم ضربه بزنیم قرار دهیم تا ضربات به صورت مستقیم به پایین جک برخورد نکنند و از احتمالا وقوع شکستن جک جلوگیری کنیم.

مراحل تعویض جک صندلی اداری

نصب جک صندلی ادرای بر روی پایه

تا این مرحله جک صندلی را جدا کرده ایم و حالا میخواهیم جک جدید را جایگزین جک قبلی کنیم. برای این کار لازم است که جک جدید را در دایره وسط پایه بگذاریم، یعنی همانجا که جک قبلی را در مرحله قبل دراوردیم، و مطمئن شویم که جک به درستی جا افتاده است.

متصل کردن جک صندلی اداری به مکانیزم

مرحله آخر در تعویض جک صندلی اداری، متصل کردن جک صندلی به مکانیزم است. در این مرحله لازم است قسمت انتهایی جک را در دایره کوچکی که در میانه مکانیزم وجود دارد قرار دهیم. بعد از قرار دادن آن بر روی جک صندلی مطمئن شوید که به درستی جا افتاده و سپس به آرامی بر روی صندلی نشسته تا کاملا جک در مکانیزم جا بیفتد.

پس از انجام این مراحل شما توانسته اید که تعویض جک صندلی اداری را خودتان انجام بدهید. در انتها لازم به ذکر است که جهت افزایش طول عمر جک صندلی اداری خود بهتر است جک را در بالاترین اندازه خود قرار ندهید و همچنین پس از پایان کار با صندلی جک را کاملا جمع کرده و سپس بلند شوید.