میز کنفرانس اداری و انواع آن چیست؟

میز کنفرانس حتی بزرگتر از میز مدیریت است که برای جلسات و کنفرانس ها طراحی شده و ساخته میشود که به انواع نفرات که به طول میز کنفرانس بستگی دارد تغییر میکند، میز کنفرانس به انواع جنس ها مثل وکیوم و ام دی اف تقسیم میشود و امکانات هر نوع میز هم بسته به کارایی تفاوت پیدا میکند. در ادامه به بررسی میز کنفرانس اداری و انواع آن می پردازیم و ویژگی های آن را بررسی میکنیم.

انواع میز کنفرانس

میز کنفرانس ادرای در چند شکل تولید می شود:

  • مستطیل
  • مربع
  • بیضی
  • دایره

هر کدام از این مدل ها با توجه به ابعاد و شکل اتاق میتواند در طراحی و دکوراسیون اتاق کنفرانس استفاده شود. اگر اتاق کنفرانس شما مستطیلی و بزرگ است استفاده از میز کنفرانس مستطیلی یا بیضی بهتر است در حالیکه اگر اتاق کنفرانس مربعی و کوچک است استفاده از میز کنفرانس دایره ای، نیم دایره ای و مربعی انتخاب بهتری است. البته لازم به ذکر است که امروزه با توجه به فرآیند ساخت میز های کنفرانس اداری دایره ای و نیم دایره ای، این نوع میزها کمتر تولید می شود و متقاضی کمتری دارد. همچنین علاوه بر شکل میز، برخی از میز های کنفرانس اداری دارای فضایی خالی در میانه میز هستند که ظاهر متفاوتی ایجاد می نماید.

ابعاد میز کنفرانس اداری به چه صورت است؟

Untitled 3

حال که با میز کنفرانس اداری و انواع آن آشنا شدیم باید بدانیم میزهای کنفرانس معمولا در چه ابعادی تولید میشوند. طول میز کنفرانس با توجه ابعاد اتاق کنفرانس می تواند متفاوت باشد. فضایی که برای هر یک صندلی در میز کنفرانس اداری در نظر گرفته می شود به طور استاندارد 60 سانتی متر است. یعنی به ازای هر 60 سانتی متر یک صندلی برای میز کنفرانس در نظر گرفته می شود. طول میز باید به صورتی باشد که افراد برای نشستن و برخاستن و راه رفتن در اتاق کنفرانس دچار مشکل نشوند و احساس راحتی کنند.

همچنین ارتفاع میز کنفرانس اداری نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است. ارتفاع مناسب میز های کنفرانس به طور کلی در حدود 75 سانتی متر می باشد. اگر ارتفاع میز زیاد باشد افراد برای نشستن و بلند شدن دچار مشکل می شوند و همچنین اگر ارتفاع میز کم باشد باعث می شود افراد هنگام نشستن مجبور به خم شدن بشوند که مناسب نیست و جلوه مناسبی در جلسات ندارد.

رنگ میز کنفرانس اداری

Untitled 2

انتخاب رنگ میز کنفرانس بسیار حائز اهمیت است. رنگی که برای میز کنفرانس اداری انتخاب میشود در دکوراسیون اتاق کنفرانس بسیار حائز اهمیت است. رنگ میز کنفرانس باید متفاوت از سایر رنگ های اتاق کنفرانس باشد. به صورتی که اگر در طراحی اتاق خود بیشتر از رنگ های تیره استفاده کرده اید بهتر است در انتخاب رنگ  میز خود از رنگ های روشن تر استفاده کنید. همچنین اگر اتاق کنفرانس شما طیف رنگ روشنی دارد با انتخاب میز کنفرانسی تیره میتوانید اقتدار خاصی به میز کنفرانس خود بدهید.

جنس میز کنفرانس

در ساخت میز کنفرانس اداری و انواع آن معمولا از ام در اف ساخته میشوند. استفاده از ام دی اف در ساخت میز های کنفرانس علاوه بر کیفیت و مقاومتی که دارد بسیار مقرون به صرفه تر از چوب می شود. علاوه بر این روی برخی از میز های کنفرانس شیشه کار گذاشته می شود. این نوع میز کنفرانس بیشتر برای افرادی مناسب است که در جلسات خود پذیرایی هم انجام میدهند. اگر نیازی به پذیرایی در اتاق کنفرانس نباشد معمولا برای ارزان تر شدن قیمت میز از شیشه استفاده نمیکنند.

میز کنفرانس باید از جنس و کیفیت خوبی برخوردار باشد زیرا محل نشست و برخاست افراد بسیار زیادی می باشد و ممکن است با ضربه دیدن دچار مشکل شود. اگر کیفیت میز بالا باشد از این اتفاق جلوگیری میشود و در نتیجه طول عمر محصول افزایش میابد.

کاربرد میز کنفرانس اداری و انواع آن

انواع میز کنفرانس اداری

حال که  به مدل های مختلف میز کنفرانس و رنگ و جنس آن اشاره کردیم و با میز کنفرانس اداری و انواع آن آشنایی پیدا کردیم باید به کاربرد میز کنفرانس بپردازیم.

به طور کلی میز کنفرانس اداری برای برگزاری جلسات استفاده میشود. یعنی اگر نیاز به برگزاری جلسه بین کارمندان باشد و یا بخواهیم با دیگر شرکت ها جلسه کاری برگزار کنیم از میز کنفرانس اداری استفاده میکنیم. اگر در این جلسات پذیرایی صورت بگیرد معمولا روی میز از شیشه استفاده میشود و اگر پذیرایی نباشد شیشه استفاده نمیشود.

جمع بندی

اگر شما شرکت دارید و به دنبال گسترش کسب و کار خود همکاری با شرکت های دیگر هستید قطعا به یک میز کنفرانس اداری برای اتاق کنفرانس خود نیاز دارید پس بهتر است زودتر دست به کار شوید و یک میز کنفرانس مناسب با نیازهایتان تهیه کنید. ما در فضاسیستم میز کنفرانس اداری و انواع آن و سایر اقلامی که برای طراحی و دکوراسیون شرکت خود نیاز دارید را فراهم کرده ایم تا با ارزان ترین قیمت و بیشترین کیفیت به همراه گارانتی بتوانید تهیه کنید.

محصولات بزودی در سایت گذاشته میشود جهت خرید میز کنفرانس تماس بگیرید