میز معاونتی چیست و تفاوت آن با میز کارمندی چیست؟ در یک اداره میزهای مختلفی، مانند میز مدیریت، میز کارمندی، میز معاونتی، میز کنفرانس و … مورد استفاده قرار میگیرد. هرکدام از این میزها کاربرد خودشان را دارند و در جای خاصی استفاده میشوند. به طور مثال از میز مدیریت برای مدیر یک شرکت و از میز کارمندی برای کارمندان یک شرکت استفاده میشود.

یکی از میزهایی که به طور گسترده ای در اداره ها مورد استفاده قرار میگیرد میز معاونتی است. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که میز معاونتی چیست و برای چه افرادی مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین جهت مطالعه بیشتر راجع به انواع میز اداری کلیک کنید.

میز معاونتی همانطور که از نامش پیداست برای معاونان است که از لحاظ طراحی و ابعادی بین میز مدیریت و میز کارمندی میباشد که میز معاونتی ابعادی بین 140 تا 180 را دارا میباشد و معمولا همراه با ال است، میز معاونتی طراحی پیچیده تر و زیباتری نسب به میز کارمندی دارد که در این مقاله کامل به آن میپردازیم.

کاربرد میز معاونتی

یکی از انواع میزهایی که در اداره ها استفاده میشود میز معاونتی است. میز معاونتی یکی از میزهایی است که به طور حتم در هر شرکت و یا اداره ای مورد استفاده قرار میگیرد و یکی از مهم ترین وسایلی است که در اداره ها استفاده میشود.

در یک شرکت از میز معاونتی برای معاون های شرکت استفاده میشود و به طور کلی میتوان گفت برای کسانی استفاده میشود که مقامشان یک درجه از مدیر پایین تر و از کارکنان و کارمندان شرکت نیز مقام بالاتری دارند. علاوه بر آن حسابداران نیز معمولا کار خود را بر روی میز معاونتی انجام میدهند به همین دلیل میز معاونت معمولا خصوصیات و ویژگی های مشابه با میز مدیریت دارد. در ادامه به بررسی این ویژگی ها میپردازیم.

ویژگی های میز معاونتی چیست؟

ویژگی های میز معاونتی

میز معاونتی همانطور که گفته شد برای معاون های شرکت مورد استفاده قرار میگیرد و از این رو باید دارای ویژگی هایی باشد که آن را برای استفاده معاون ها و کارشناسان مناسب کند. از جمله این ویژگی ها میتوان به ابعاد مناسب، استفاده از کشو و کمد و … اشاره کرد.

 احتمالا مهم ترین سوالی که برای شما پیش آمده این است که ویژگی های میز معاونتی چیست که ما را مجاب به خرید آن میکند. در ادامه ویژگی های میز معاونتی را تک به تک بررسی میکنیم.

ابعاد میز معاونتی به چه صورت است

یکی از مهم ترین مواردی که در میز معاونتی باید به آن توجه کرد ابعاد میز میباشد. ابعاد میز معاونتی به طوری است که هم فضا به اندازه کافی وجود دارد و هم به اندازه ای بزرگ نیست که فضای زیادی از اتاق را پر کند. به طور استاندارد میزهای معاونتی در طول 160-180 سانتی متر ساخته میشود.

علاوه بر طول، ارتفاع میز معاونتی نیز اهمیت زیادی دارد. اگر ارتفاع میز زیاد باشد افراد در استفاده از میز دچار مشکل میشوند و اگر دارای ارتفاع کمی نیز باشد افراد مجبور به خم شدن روی میز برای کار کردن هستند که هم باعث مشکلات سلامتی میشود و هم کار کردن را سخت میکند.

آیا در میز های معاونت کشو استفاده میگردد ؟

امروزه بسیاری از کارها به صورت کامپیوتری انجام میشود و برخلاف گذشته استفاده از کاغذ بسیار کمتر شده است. یعنی بسیاری از شرکت ها به ذخیره اطلاعات خود در کامپیوتر ها به جای ذخیره آن بر روی کاغذ و به صورت فیزیکی علاقه بیشتری دارند.

اما با این وجود هم بسیاری از مشاغل استفاده زیادی از کاغذ میکنند. از این رو نمیتوان اهمیت کشو را در میز انکار کرد. استفاده از کشو در میز معاونت سبب میشود که فضای ذخیره سازی بسیار بیشتری در دست افراد باشد. به همین دلیل در میزهای معاونت معمولا از کشو استفاده میشود.

اکنون که میدانیم ویژگی های میز معاونتی چیست باید به موضوع بپردازیم که جنس میز معاونتی چیست و کیفیت آن به چه صورت است.

جنس میز معاونتی چیست؟

میز معاونتی ام دی اف

امروزه معمولا میزهای معاونتی را از ام دی اف میسازند تا از کیفیت بالایی برخوردار باشد و در برابر ضربات و خط و خش مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. اما اهمیت کیفیت بالا در میز معاونتی چیست و چرا باید میز معاونتی را با کیفیت بالا ساخت؟

یکی از مهم ترین دلایلی که میتوان برای اهمیت کیفیت میز معاونتی نام برد افزایش طول عمر میز است. میزهای معاونتی روزمره به مقدار زیادی استفاده میشوند و اگر از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشند مدتی پس از استفاده نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض پیدا میکنند که از نظر اقتصادی اصلا مناسب نیست.

نکات مهم در خرید میز معاونتی چیست؟

میز معاونتی با کیفیت

همانطور که اشاره کردیم خرید میز معاونتی اهمیت بسیار زیادی دارد و در خرید آن باید به نکاتی توجه کنیم تا بعد از استفاده از آن دچار مشکل نشویم. در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که مهم ترین نکات خرید میز معاونتی چیست و چرا باید به هرکدام توجه کرد.

توجه به نیاز افراد هنگام خرید میز معاونتی

اگر از ما بپرسید که مهم ترین مورد در هنگام خرید میز معاونتی چیست، در جواب میگوییم که توجه به نیاز کسی است که میخواهد از آن استفاده کند مهم ترین نکته است. به طور مثال ممکن است معاون ها نیاز به میزی داشته باشند که در کنار آن ال قرار داشته باشد و یا دارای خصوصیت دیگری باشد.

یکی دیگر از مواردی که با توجه به نیاز افراد از میز مشخص میشود که در هنگام خرید اهمیت زیادی دارد و در قیمت میز تاثیرگذار است، داشتن یا نداشتن کشو و کمد در میز کارشناسی می باشد. اگر میز معاونتی دارای کشو باشد طبیعتا قیمتی به مراتب بالاتر خواهد داشت.

ظاهر میز معاونتی در دکوراسیون اداری چقدر تاثیر دارد؟

توجه به ظاهر میز معاونتی دیگر نکته ای است که هنگام خرید میز معاونتی باید به آن توجه کرد. از آنجایی که میز معاونتی ممکن است به تعداد زیادی در یک اداره یافت شود پس بخش عظیمی از دکوراسیون اداری را ظاهر میز معاونتی میسازد. از این رو اگر در خرید میز معاونتی به ظاهر میز توجه کافی کنیم بخش بزرگی از طراحی دکوراسیون اداری را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

کیفیت میز معاونتی چقدر اهمیت دارد؟

یکی از نکات دیگری که هنگام خرید معاونتی باید به آن توجه کرد کیفیت میز است. همانطور که گفته شد به دلیل اینکه میزهای معاونتی در طول روز استفاده زیادی دارند باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا مشکلی برای میز پیش نیاید.

ما در فضاسیسم از بهترین متریال موجود در ساخت میزهای معاونتی خود استفاده میکنیم که هم مقاممت محصول در برابر خطرات احتمالی را افزایش میدهد و هم باعث افزایش طول عمر آن میشود. از این رو کلیه محصولات خود از جمله میزهای معاونتی را با گارانتی عرضه میکنیم.

ابعاد میز معاونتی و اتاقی که میز درآن قرار میگیرد

احتمالا برای شما هم سوال پیش آمده باشد که ابعاد مناسب میز معاونتی چیست و میز را در چه ابعادی باید تهیه کنیم. در ابتدا لازم است ذکر کنیم که لزوما میز بزرگ به معنای بهتر بودن میز و میز کوچک به معنای بدتر بودن میز نیست بلکه به اندازه بودن آن است که میز را خاص میکند.

ابعاد میز معاونتی باید به طوری باشد که هم همه چیز در دسترس فرد قرار بگیرد و هم اینکه به اندازه ای باشد که وقتی در اتاق قرار میگیرد فضای کافی برای کارهای روزانه مانند رفت وآمد افراد دیگر وجود داشته باشد.

مدل های مختلف میز معاونتی چیست؟

میز معاونتی

امروزه مدل های مختلفی از میز معاونتی وجود دارد که هرکدام مناسب دکوراسیون خاص خود هستند. به طور مثال میزهای معاونتی مدرن وجود دارد که اکثرا دارای پایه ای فلزی به همراه روکشی با طرح سنگ هستند که بیشتر در دکوراسیون های مدرن استفاده میشود.

همچنین برای دکوراسیون هایی که مدرن نیستند هم از میزهای معاونتی که از روکش ام دی و اف و طرح چوب هستند استفاده میشود که مدل ها و طرح های مختلفی دارد که میتوان از هرکدام با توجه به دکوراسیون شرکت استفاده کرد.

تاثیر خرید یک میز معاونتی مناسب

خصوصیات میز معاونتی

با تمام این تفاسیر علت اهمیت خرید میز معاونتی چیست؟ چرا باید در هنگام خرید میز معاونتی بسیار دقت کرد و به تمام نکات گفته شده در بالا توجه کرد؟ میز معاونتی فقط یک میز ساده نیست که افراد پشت آن بنشینند و به کار کردن بپردازند.

امروزه به طور علمی ثابت شده که عوامل محیطی در محیط کار مانند دکوراسیون شرکت و رنگ های بکار رفته در آن، راحتی محیط کار و … تاثیر بسیار زیادی در بازدهی کارکنان شرکت دارد. توجه به دکوراسیون و رنگ های بکار رفته در آن و همچنین راحتی محیط کار میتواند بازدهی کارکنان شرکت را چند برابر کند.

میزهای معاونتی را از کجا تهیه کنیم؟

حال که میدانیم میز معاونتی چیست و چه ویژگی هایی دارد و همچنین اهمیت خرید میز معاونتی چیست وقت آن است که بدانیم بهترین جا برای خرید میز معاونتی چیست؟

فروشگاه فضاسیستم با تنوع میزهای معاونتی بسیار بالای خود دست شما را در تصمیم گیری برای طرح دلخواه میز شما باز گذاشته است تا بتوانید با خیالی آسوده از بین محصولات، میز معاونتی مناسب خود را پیدا کنید و آن را خریداری کنید. ما با استفاده از بهترین متریال های موجود و تکنولوژی های روز بهترین میز معاونتی را به شما تحویل میدهیم.

در انتها باید ذکر کنیم که میزهای معاونتی همان میز کارشناسی هستند. جهت مشاهده میزهای معاونتی ما میتوانید بر روی میز کارشناسی کلیک کنید.