اگر تا به حال به شرکت یا اداره ای مراجعه کرده باشید و به سراغ افراد مختلف در آنجا رفته باشید حتما مشاهده کرده اید که هر فرد با توجه به رتبه و مقامی که در شرکت دارد از میز متفاوتی استفاده میکند. به طور کلی در اداره ها از انواع مختلف میز اداری استفاده میشود که در اینجا می خواهیم تفاوت میز کارشناسی و میز کارمندی بپردازیم.

برای دانستن مدل های میز اداری به مقاله انواع میز اداری و تفاوت آن ها با یکدیگر مراجعه کنید.

تفاوت میز کارشناسی و میز کارمندی در ابعاد این نوع میز هاست که میز کارمندی طول بین 70 تا 140 را دارد و میز کارشناسی ابعاد 140 تا 180 را دارد که علاوه بر ابعاد معمولا میز های کارشناسی برای حسابداران و معاونان است که به همین منظور این نوع میز ها با ال ساخته میشود و طرح کمی زیباتر از میز کارمندی دارد.

میز کارشناسی به چه میزی گفته میشود؟

همانطور که گفته شد میزهای مختلفی در یک اداره مورد استفاده قرار میگیرد که از مهم ترین آن ها میتوان به میز کارشناسی اشاره کرد. میزهای کارشناسی ویژگی های زیادی دارند که آنها را برای کارشناسان، حسابداران و بسیاری از افراد دیگری که در شرکت کار میکنند به میزی مناسب تبدیل میکند.

از ویژگی های بارز میز کارشناسی میتوان به ابعاد بزرگ، کشوهای فراوان اشاره کرد. به طور مثال حسابداران یک شرکت به فضای زیادی برای قرار دادن دفترهای خود و انجام محاسبات احتیاج دارند و قطعا به فضایی برای قرار دادن وسایل خود نیز نیاز دارند. میز کارشناسی به دلیل ابعاد بزرگ و وجود کشو، میزی بسیار مناسب برای آنها میباشد.

میز کارمندی به چه میزی گفته میشود و چه ویژگی هایی دارد؟

میز کارمندی به چه میزی گفته میشود؟

نوع دیگر از انواع میز اداری میز کارمندی میباشد. اصلی ترین فرق میز کارمندی و میز کارشناسی و به طور کلی سایر میز های اداری، ابعاد کوچک تر میز کارمندی است. میز کارمندی کوچک ترین میزی است که توسط کارکنان یک شرکت مورد استفاده قرار میگیرد. اما این کوچک بودن ابعاد نشان از عدم کارایی میز کارمندی نیست.

بسیاری از افرادی که در شرکت کار میکنند واقعا به میز بزرگی برای کار کردن نیاز ندارند. به طور مثال پشتیبانان تلفنی یک شرکت فقط نیاز به یک کامپیوتر و تلفن برای انجام کار خود نیاز دارند. تهیه یک میز بزرگ مانند میز کارشناسی برای این دسته از افراد نه تنها فضای شرکت را بیهوده هدر میدهد بلکه از نظر اقتصادی نیز به صرفه نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با صندلی کارمندی میتوانید مقاله ویژگی های میز کارمندی و اهمیت استفاده از آن را مطالعه فرمایید.

حال که با میز کارشناسی و میز کارمندی آشنا شدیم، میخواهیم به ویژگی های این دو میز بپردازیم و بررسی کنیم که تفاوت میز کارشناسی و میز کارمندی در چه مواردی میباشد.

 

تفاوت میز کارشناسی و میز کارمندی چیست

فرق میز کارمندی و میز کارشناسی

میز کارشناسی و میز کارمندی هرکدام دارای ویژگی هایی هستند که آنها را به یک میز منحصر به فرد تبدیل میکند. ویژگی هایی همچون ابعاد میز، ارتفاع، وجود کشو، ظاهر و … از جمله ویژگی هایی هستند که میز کارشناسی و میز کارمندی را به دو میز کاملا متفاوت تبدیل کرده است. در ادامه به مقایسه این ویژگی های میپردازیم و تفاوت میز کارشناسی و میز کارمندی را بیان میکنیم.

فرق میز کارمندی و میز کارشناسی از لحاظ ابعاد

اصلی ترین تفاوت میز کارشناسی و میز کارمندی تفاوت در ابعاد میز است. میزهای کارشناسی به مراتب طول بیشتری نسبت به میزهای کارمندی دارند و دلیل آن نیز همانطور که ذکر شد نیاز بیشتر کارشناسان به فضای بزرگتر جهت کار کردن است. علاوه بر طول، یک فرق میز کارمندی و میز کارشناسی تفاوت ارتفاع میز نیز میباشد. ارتفاع میز کارمندی اندکی از میز کارشناسی کوچک تر است.

چرا وجود ال در میز کارمندی اهمیت دارد؟

کارمندان یک شرکت معمولا نیاز به پرینتر یا دستگاه فکس دارند و اگر بخواهیم آن ها را جایی دورتر از میزشان قرار دهیم، بازدهی کاری آنها را کاهش داده ایم. به همین دلیل معمولا میز کارمندی ال دار بسیار پر طرفدار است و در شرکت ها مورد استفاده قرار میگیرد.

اما از طرفی دیگر میزهای کارشناسی را معمولا بدون ال میسازند اما طول آن را بیشتر میکنند زیرا با توجه به کارایی آن طول بیشتر بسیار بهتر از داشتن ال به کار می‌آید. پس با این تفاسیر میتوان یک فرق میز کارمندی و میز کارشناسی را در وجود ال در میز کارمندی دانست

کشو در میز کارشناسی اهمیت بیشتری دارد.

دیگر تفاوت میز کارشناسی و میز کارمندی وجود کشوهای بیشتر در میزهای کارشناسی میباشد. میزهای کارشناسی معمولا تعداد کشو و فایل بیشتری دارند تا افرادی که از آن استفاده میکنند به راحتی بتوانند وسایل خود را نگه دارند. میزهای کارمندی نیز میتواند دارای کشو باشد اما به طور کلی چون کارمندان معمولا نیازی به استفاده از کشو ندارند میز کارمندی را بدون کشو میسازند.

کاربرد میز کارمندی و میز کارشناسی چیست؟

میتوان گفت مهم ترین تفاوت میز کارشناسی و میز کارمندی که باعث میشود این دو میز اداری به دو میز متفاوت از هم تبدیل شوند کاربرد متفاوت آن ها است. میزهای کارشناسی برای کارشناسان و حسابداران و … استفاده میشود درحالیکه میزهای کارمندی برای کارمندان و پشتیبانان و … استفاده میشود.

اکنون میدانیم که تفاوت میز کارشناسی و میز کارمندی چیست ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که کدامیک برای شما مناسب است و یا اینکه چه نکاتی را هنگام خرید باید رعایت کنید. در ادامه به این موارد میپردازیم

هنگام خرید میز کارشناسی و میز کارمندی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نکات خرید میز کارشناسی و میز کارمندی

امروزه هزینه خرید لوازم اداری از جمله انواع میزهای اداری بسیار زیاد شده است. به همین علت با توجه به تفاوت میز کارشناسی و میز کارمندی اگر هنگام خرید دقت نکنیم ضرر بزرگی کرده ایم. به همین دلیل قصد داریم نکات مهمی که در هنگام خرید میز کارشناسی و میز کارمندی باید رعایت کنید را بررسی کنیم.

اولین و مهم ترین نکته، توجه به ابعاد میزی است که خریداری میکنیم. ابعاد میز باید به صورتی باشد که نه آنقدر کوچک باشد که افراد هنگام کار کردن دچار مشکل شوند و نه آنقدر بزرگ باشد که فضای زیادی از شرکت اشغال کند. فرق میز کارمندی و کارشناسی دقیقا در همچین موقعیتی خودش را نشان میدهد. 

دیگر نکته ای که هنگام خرید میز اداری باید به آن توجه کرد ظاهر میز است. میزهای اداری مخصوصا میز کارشناسی و میز کارمندی به دلیل اینکه بخش عمده ای از طراحی و ظاهر شرکت را تشکیل میدهند باید دارای ظاهر و جلوه شیکی باشند تا در ذهن افراد تاثیر مثبت بگذارد.

لازم به ذکر است که همانطور که در بالا ذکر شد، اول از همه با وجود تفاوت میز کارشناسی و میز کارمندی، باید به این توجه کنیم که میز را برای چه اشخاصی میخواهیم تهیه کنیم و چه کاری بر روی آن قرار است انجام شود. بعد از تعیین این موضوع میتوانیم به انتخاب میز خود بپردازیم

 

میز کارشناسی و میز کارمندی را از کجا تهیه کنیم؟

خرید میز کارشناسی و میز کارمندی

تا اینجا درباره تفاوت میز کارشناسی و میز کارمندی صحبت کردیم و دیدیم که به چه میزی میز کارشناسی و به چه میزی میز کارمندی میگویند. علاوه بر آن درباره ویژگی های هرکدام هم صحبت کردیم. احتمالا شما که به مطالعه مقاله ” تفاوت میز کارشناسی و میز کارمندی” پرداختید، به دنبال خرید یکی از این دو میز برای شرکت یا اداره خود هستید.

خرید میز کارشناسی و میز کارمندی اهمیت بسیار زیادی دارد و جایی که این میزها را تهیه میکنیم بسیار مهم است. ما در فروشگاه فضاسیستم بهترین میزهای اداری از جمله میز کارشناسی و میز کارمندی را در طرح های مختلف فراهم کرده ایم تا شما شما با دستی باز به انتخاب محصول مورد نظر خود بپردازید.

همچنین لازم به ذکر است که ما کلیه محصولات خود را همراه با گارانتی عرضه میکنیم تا خیال شما مشتریان گرامی از بابت کیفیت محصولات راحت باشد. جهت مشاهده میزهای کارشناسی ما بر روی میز کارشناسی و جهت مشاهده میزهای کارمندی ما بر روی میز کارمندی کلیک کنید.