انواع میز اداری چیست و تفاوت آن ها با یکدیگر در چه مواردی میباشد؟ در یک اداره و یا شرکت میزهای مختلفی با توجه به مقام و جایگاه افراد مورد استفاده قرار میگیرد و ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که به طور کلی انواع میز اداری چیست و هرکدام برای چه افرادی مورد استفاده قرار میگیرد.

حتما برای شما هم پیش آمده که در تهیه میز برای اداره خود به مشکل برخورد کنید و ندانید که چه میزی برای چه موقعیتی استفاده می شود. در ابتدا لازم است اشاره کنیم که در یک اداره میزهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. میز هایی همچون میز مدیریت، میز کارشناسی، میز کارمندی، میز کنفرانس و … از انواع میز اداری هستند که مورد استفاده قرار میگیرند.

در ادامه میخواهیم به این موضوع بپردازیم که انواع میز اداری چیست و تفاوت آن ها با یکدیگر در چه مواردی می باشد اشاره کنیم. شما پس از مطالعه این مقاله میتوانید با اطلاعاتی بسیار بیشتر به خرید میز اداری برای اداره و شرکت خود بپردازید و از همه جزئیات انواع میز اداری مطلع باشید.

انواع میز اداری چیست و تفاوت آن ها با یکدیگر

انواع میز اداری چیست
همانطور که گفته شد در یک اداره انواع مختلفی از میز اداری مورد استفاده قرار میگیرد. به طور مثال میتوان به میز مدیریت، میز کارشناسی، میز کارمندی و … اشاره کرد. هرکدام از ین میزها در جای خاص و برای افراد و مقام مشخصی کاربرد دارد. در ادامه میخواهیم بررسی کنیم که خصوصیات انواع میز اداری چیست و هرکدام از آنها در چه جایی کاربرد دارند.

بزرگترین نوع از انواع میز اداری چیست؟

به طور کلی میز مدیریت را میتوان بزرگترین میز اداری در نظر گرفت که در شرکت ها مورد استفاده قرار میگیرد. میز مدیریت همانطور که از نامش پیداست مخصوص مدیریت یک شرکت و یا اداره می باشد و معمولا فقط یکی از آن در هر اداره ای پیدا می شود.

از اصلی ترین خصوصیت های میز مدیریت علاوه بر بزرگی ابعاد آن، وجود ال در اکثر میزهای مدیریت است. این ویژگی به کسی که از میز استفاده میکند فضای بیشتری میدهد تا وسایل مورد نیازش در دسترس باشد. میز مدیریت نیز انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن ها میپردازیم.

جهت خرید و مطالعه بیشتر درباره میز مدیریت به صفحات خرید میز مدیریت و میز مدیریت چیست بروید.

انواع میز اداری چیست

میز مدیریت لمسه

میز مدیریت لمسه دار یک مدل خاص از میز مدیریت است که ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد. در بدنه میز مدیریت لمسه دار قسمتی وجود دارد که  پارچه یا چرم با طرحی خاص مورد استفاده قرار گرفته است. میز های مدیریت لمسه دار به دلیل چرم استفاده شده در آن بیشتر مناسب دکوراسیون کلاسیک است. دکوراسیونی که در آن از مبلمان چرمی استفاده شده باشد بهترین موقعیت برای استفاده از میز مدیریت لمسه دار می باشد.

میز مدیریت صفحه وکیومی 

اگر بخواهیم بگوییم که با کیفیت ترین نوع از انواع میز اداری چیست باید بگوییم که میز های مدیریت صفحه وکیومی یکی از با کیفیت ترین میز های مدیریتی است که میتوانید تهیه کنید. تفاوت اصلی میز مدیریت صفحه وکیومی با سایر مدل های میز مدیریت در روکش وکیوم آن است.در فرآیند ساخت میز های مدیریت صفحه وکیومی از تکنولوژی خاصی استفاده می شود که باعث ایجاد خلاء و چسبندگی و مقاومت بالاتر روکش میز می شود.

میز مدیریت کلاسیک

میز های مدیریت کلاسیک یک مدل خاص از میز مدیریت است که در دکوراسیون های کلاسیک بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. در ساخت میز مدیریت کلاسیک از منبت کاری های زیادی استفاده می شود تا ظاهری کلاسیک به میز ببخشد. این مدل میز به دلیل منبت کاری های استفاده شده در آن بیشتر برای دکوراسیون های کلاسیک و قدیمی مورد استفاده قرار میگیرند.

با کلیک بر روی خرید میز مدیریت کلاسیک میتوانید مدل های مختلف میز ما را مشاهده نمایید.

مناسب ترین میز برای کارشناسان از بین انواع میز اداری چیست؟

یکی دیگر از انواع میز اداری میز کارشناسی است. میز کارشناسی از ابعاد کوچکتری برخوردار است. همین موضوع سبب شده است که میز های کارشناسی بیشتر برای کارشناسان اداره مورد استفاده قرار بگیرد. اگر بخواهیم مشخص کنیم مناسب ترین میز اداری برای کارشناسان از بین انواع میز اداری چیست با توجه به خصوصیت های میز کارشناسی باید به آن اشاره کنیم.

با اینکه میز کارشناسی ابعاد کوچکتری دارد اما با توجه به کاربرد آن که برای کارشناسان اداره می باشد ابعاد بسیار مناسبی می باشد. همچنین میز کارشناسی یکی از انواع میز اداری است که هم زیاد مورد استفاده قرار میگیرد و هم اینکه روزانه افراد زیادی به آن مراجعه میکنند، پس باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

با کلیک بر روی میز کارشناسی میتوانید انواع میزهای کارشناسی ما را مشاهده و خریداری نمایید.

    میز کارشناسی در انواع میز های اداری

    کوچک ترین میز از انواع میز اداری چیست؟

    میز کارمندی یک میز دیگر از انواع میز اداری است که قطعا در هر اداره ای تعدادی از آن را میتوانید مشاهده کنید. میزهای کارمندی ساده ترین مدل میزهای اداری است که برای کارمندان شرکت استفاده می شود. میز کارمندی نسبت به میز مدیریت و میز کارشناسی از ابعاد کوچک تری برخوردار است.

    با کلیک بر روی میز کارمندی میتوانید مدل های مختلف میز کارمندی ما را مشاهده و خریداری نمایید.

    میز کارمندی در مدل های میز اداری

    میز جلسات و یا همان میز کنفرانس

    میز کنفرانس یکی از انواع میز اداری است که میتوان آن را بدون جایگزین در نظر گرفت. میز کنفرانس میزی طویل است که افراد زیادی میتوانند دور آن بنشینند و جلسه های اداری خود را با استفاده از آن برگزار کنند. برگزاری جلسات فقط با میز کنفرانس امکان پذیر است. یعنی نمیتوان به طور مثال جلسه ای 8 نفره را دور میز مدیریت برگزار کرد.

    انواع میز اداری چیست

    میز پاسخگویی که به میز کانتر معروف است

    میز کانتر میزی است که معمولا نزدیک درب ورودی قرار میگیرد و افراد برای پرسیدن سوالات مختلف خود به آن مراجعه میکنند. به همین دلیل کیفیت میز کانتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چون اگر دارای کیفیت بالا نباشد خیلی زود دچار مشکلات زیادی می شود که کاهش طول عمر آن را در پی دارد.

    انواع میز اداری

    تفاوت انواع میز اداری با یکدیگر

    در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم که انواع میز اداری چیست و اکنون میخواهیم به وجه تمایز هرکدام و تفاوت آنها با یکدیگر بپردازیم. به طور کلی کاربرد میزهای مدیریت، کارشناسی و کارمندی با میز کنفرانس و میز کانتر بسیار متفاوت است. ما برای مقایسه انواع میز اداری در ابتدا میزهای مدیریت، کارشناسی و کارمندی را مقایسه میکنیم و در ادامه به وجه تمایز میز های مدیریت و کنفرانس میپردازیم.

    تفاوت میز مدیریت، کارشناسی و کارمندی با یکدیگر چیست

    اصلی ترین تفاوت میز مدیریت و میز کارشناسی و میز کارمندی در کاربرد آن است. همانطور که از نام آنها پیداست میز مدیریت برای مدیر شرکت، میز کارشناسی برای کارشناسان و میز کارمندی برای کارمندان استفاده می شود. هرکدام از میزهای ذکر شده دارای خصوصیاتی هستند که میز را منحصر به فرد میکند.

    یکی از این خصوصیات ابعاد میز است. میز مدیریت از میز کارشناسی بزرگتر است و میز کارشناسی از میز کارمندی بزرگ تر است. این تفاوت ابعاد به دلیل کاربرد هرکدام است. و همچنین دلیل دیگر این موضوع این است که به طور مثال در یک شرکت ممکن است ده ها کارمند مشغول به کار باشند و به دلیل کمبود جا نمیتوان برای همه میز مدیریت تهیه کرد.

    تفاوت دیگر این سه مدل میز در کیفیت و قیمت آن است. قطعا میز مدیریت نسبت به میز کارشناسی به دلیل جزئیات بیشتر و ابعاد بزرگتر دارای قیمت بالاتری است. به همین ترتیب میز کارشناسی نسبت به میز کارمندی نیز دارای قیمت بیشتری می باشد. از این رو هرکدام از این سه مدل میز در جایگاه خود مورد استفاده قرار میگیرد و استفاده از آنها به جای یکدیگر کاری مناسب نمی باشد.

    در آخر ممکن است که برایتان سوال پیش آمده باشد که دلیل اصلی وجود مدل های مختلف انواع میز اداری چیست؟ همانطور در بالاتر تفاوت های انواع میزها را مطالعه کردید وجود میزهای مختلف برای کاربری های مختلف کاملا ضروری است و نمیتوان از هیجچ کدام از این میزها به جای دیگری استفاده کرد.

    جمع بندی

    اکنون که میدانیم انواع میز اداری چیست و تفاوت آن ها با یکدیگر در چه مواردی می باشد میدانیم که هرکدام از میزها برای هدف خاصی قابل استفاده است و نمیتوان از یکی به جای دیگری استفاده کرد. با این تفاسیر اگر قصد خرید میز برای اداره خود را داریم میتوانیم با دانش بیشتری به خرید میز اداری بپردازیم.

    جهت خرید انواع میز اداری میتوانید با کلیک بر روی میز اداری مدل های مختلف میزهای اداری ما را مشاهده کنید . همچنین لازم به ذکر است که فضاسیستم کیفیت کلیه میزهای اداری خود و سایر محصولات را تضمین میکند و آن ها را همراه با گارانتی عرضه میکند تا شما با خیالی آسوده به خرید بپردازید.

    سوالات متداول

    انواع میز اداری چیست؟

    انواع میز اداری شامل میز مدیریت، میز کارشناسی یا همان میز معاونت، میز  کارمندی، میز کنفرانس و میز کانتر می باشد.

    انواع میز اداری چه جنس هایی دارد و کدام بهتر است؟

    میز های اداری از ام دی اف و نئوپان ساخته میشوند و ام دی اف جنس بهتری دارد که دلیلش را میتواند در سایت ما به همراه عکس مشاهده کنید.